Autó motor

2008.08.03. 13:25

Nagyszerű egyterűek a kiskategóriából

Az Opel Meriva, a Skoda Roomster és a Peugeot 207 SW nem újdonság a hazai piacon. Külön-külön mindhárom bizonyította már képességeit, itt az ideje, hogy egymással is megmérkőzzenek.

Árvay N. Tivadar

[caption id="" align="aligncenter" width="465"] A három kiskategóriás egyterű - fotó: Auto Bild Magyarország
[/caption] A gyártók a kiskategóriás egyterűek közé sorolják a három modellt, ezért elsősorban a tágas belső és a jól variálható utastér frontján kell megállniuk a helyüket. A külcsín kevésbé fontos, bár ahogy az a Roomster esetében látható, egyedi formával is lehet nagyot álmodni a városi dobozosok között. Persze ha lenne szépségverseny, akkor a Peugeot-é lenne a korona. Két versenytársa mellett leginkább ez őrzi a kecses kombiformát, jóllehet, ennek nagy ára volt, hiszen a 207-es rendelkezik a legszűkebb utas- és csomagtérrel. Elöl még nem érezni a méretkülönbséget: mély üléspozíció, tágas tér fogadja a vezetőt, és rakodóhelyből is bőven akad. Az utastér átalakítása is könnyen megy, a hátsó üléstámlák egyetlen mozdulattal dönthetők előre, a csomagtérpadló pedig sík felületű.

Az ötödik ajtó pereme a Peugeot-ban a legalacsonyabb, van csomagtérvilágítás és rögzítőgyűrű, mint a nagyoknál. Csak éppen a rakodóhely mérete nem lenyűgöző (maximum 1258 liter), és alacsonyabb is a vetélytársakénál. A Roomstert előszeretettel hívják négykerekű repülőnek. A Fabiától elcsent első traktus a „pilótafülke”, amely mögé tágas „konténert” toldottak a tervezők, hatalmas utas- és csomagtérrel. A nagy oldalablakoknak és az emelt üléseknek köszönhetően valódi élményutazásra számíthatnak a hátul ülők. A Skodánál a kisgyermekesekre is gondoltak: a magas ajtókon hajlongás nélkül lehet ki- és beszerelni a gyermeküléseket. A hátsó ülések előre és hátra csúsztathatók, s igény szerint egyenként kiszerelhetők. Csomagtere alaphelyzetben 450, ledöntött ülésekkel 1780 literes. Ezzel az eredménnyel felülmúlja a versenytársait.

Az Opelben is kettősség uralkodik. Elöl inkább egyterű, hátul viszont kombi. A vezetőülés magasra került, akár egy furgonban, nincs szükség tornaórára a kiszálláskor. Jó hír ez a fájós hátúaknak. A kissé lélektelen műszerfalért a Flex4 elnevezésű ülésrendszer kárpótolja a Meriva tulajdonosait. Befelé és hátrafelé mozdul a két szélső hátsó ülés, miközben a középső támla előrebukik. Négy személynek kínál így fejedelmi kényelmet, pazar lábtérrel az Opel, igaz, ez itt is a csomagtartó rovására megy. A Meriva alaphelyzetben 415, ledöntött üléssorral 1410 liternyi koffert nyel el.

Skoda Roomster 1.6 16V
Mozgó játszóház: a Skodában akár fel is állhatnak a gyerekek. Az 1,6-os benzinmotor fürgén lódítja az 1256 kilogrammos autót, bár az étvágya is nagy, 7 literes átlagfogyasztást ígér a gyár, de a tesztelés során 7,6 liternél kevesebbel nem érte be. A váltója precíz, műszerfalát egy Volkswagen is megirigyelhetné. Menet közben viszont kellemetlen perceket okozhat a rázós hazai utakon a keményre hangolt futómű, és a kissé zajos erőforrás. (Alapár: 3 millió 611 ezer 200 forint)

Peugeot 207 SW 1.4 VTi
Alacsony tető, dinamikus orr, elegáns far – a látványos külső szabta korlátok a beltérben jelentkeznek. Itt legfeljebb térdelhetnek a csemeték, és a hátsó ülésen kevés a hely a lábaknak. A ferde tetőoszlop is hozzátesz a Peugeot egyediségéhez, tolatáskor azonban nehezíti a hátrapillantást. Az 1,4 literes benzinmotor nyugodt járású, fogyasztása visszafogott, a tesztvezetés során 7,1 literrel beérte, igaz, a gyár 6,3-at ígér vegyes üzemben. (Alapár: 3 millió 514 ezer forint)

Opel Meriva 1.6 16V
Komfortos, tágas utastér, magasra helyezett ülések a magas tető alatt – mint egy összezsugorított egyterű. Az 1,6-os motor kissé bágyadtan teszi a dolgát, ráadásul a váltó hosszú áttételezése sem segíti a fürge autózást. Fogyasztása jobb, mint a Skodáé, a teszt alatt 7,5 litert evett, a gyár 6,7 litert jelez vegyes üzemben száz kilométerenként. A műszerfalra ráférne egy alapos frissítés, az unalmas formavilága fölött ugyanis eljárt már az idő. (Alapár: 3 millió 526 ezer forint)

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kpi.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!
A KPI kiadója a Mediaworks Hungary Zrt. © Minden jog fenntartva
A KPI kiadója a Mediaworks Hungary Zrt. © Minden jog fenntartva