Autó motor

2008.09.30. 07:19

Tízmillió autó talált gazdára Európában

Hiába erősödtek a vezető márkák, az európai újautópiacot 3,8 százalékos visszaesés jellemezte az év első nyolc hónapjában – derült ki a JATO Dynamics frissen kiadott jelentéséből.

ÁNT

Augusztust 15,5 százalékos visszaeséssel zárta a piac az egy évvel korábbi azonos időszakhoz képest. Idén az utolsó nyári hónapban 780 301 új gépkocsi talált gazdára, 143 668-cal kevesebb, mint 2007 augusztusában. Az első nyolc hónapban 10 233 544 új autót vittek haza a szalonokból, 408 779-cel kevesebbet, mint tavaly augusztusig. „A növekvő üzemanyagárak, valamint az egyre romló általános gazdasági helyzet együttes hatása érződik a vásárlói magatartásban” – kommentálta a piaci eredményeket Nasir Shah, az autóipari elemző cég globális üzletfejlesztési igazgatója.

A márkák versenyében a Volkswagen áll az élen, megelőzve a Fordot, a Renult-t, az Opelt és a Peugeot-t. Az élbolyban mindenki rontott az eredményein, egyedül a hatodik helyen álló Fiat zárt 1,8 százalékos többleteladásokkal augusztus végére. Az első tízből kimaradtak közül a BMW 3,9, a Dacia 35,5, a Subaru pedig 12,4 százalékkal növelte eladásait az első nyolc hónapban. Említést érdemel a Mazda (7,8 százalék), a MINI (12,3 százalék), a Smart (29,3 százalék), a Dodge (29,3 százalék) és a Jaguar (15,3 százalék) eredménye is. Az emelkedő darabszámok terén azonban a Nissan a sztár: a japán márka 20,5 százalékos növekedést produkált augusztusig.

ÁNT -->

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kpi.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!
A KPI kiadója a Mediaworks Hungary Zrt. © Minden jog fenntartva
A KPI kiadója a Mediaworks Hungary Zrt. © Minden jog fenntartva