Autó motor

2008.12.02. 05:36

Hólánc teszt: gyakorolja száraz terepen a felszerelést

Hóval és fagyos idővel köszöntött be a tél, a szomszédos országok síterepein a szezon is elkezdődött. Itthon csak a téli gumik felszerelésével kell törődni (noha nem kötelező, érdemes beruházni a biztonságosabb autózás érdekében), aki viszont síelni indul jól teszi, ha hóláncot is vásárol az autójára. Íme néhány jó tanács a hólánccal kapcsolatban.

Pogrányi A.

A hóláncot semmiképp ne használja nyári gumin. Nagy hó esetén, amikor a lánc már a kerekeken van érdemes kikapcsolni az elektronikus menetstabilizálót (ha erre van mód). A négykerékhajtású járműveknél mindegy, hogy melyik tengelyre kerül a lánc. Ez inkább attól függ, hegyre fel, vagy épp lefelé haladunk. A legideálisabb persze az, ha mind a négy kerék láncot kap. Aki életében először használná a hóláncot, jobb, ha előbb száraz terepen gyakorolja a szerelést. Kellemesebb a fűtött garázsban, vagy egy parkolóban megoldani a nehézségeket, hogy aztán éles helyzetben már rutinosan, gyorsan oldja meg a feladatot.

A hólánc fel- és levételénél érdemes úgy parkolni, hogy kellő hely maradjon az útpadka és az autó között, és lehetőleg a forgalom is zavartalan maradjon. A hóláncot nem szabad túl szorosan feltenni, mert könnyen elpattanhat, s megsértheti az autót. Elindulás után 50–100 méterrel ellenőrizze a láncot. Ha laza, állítson rajta. Hólánccal a sebességhatárt mindig tartsa be. Ez rendszerint 50 km/óra, de egyes típusoknál ennél is alacsonyabb.

Pogrányi A. Hólánc -->

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kpi.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!
A KPI kiadója a Mediaworks Hungary Zrt. © Minden jog fenntartva
A KPI kiadója a Mediaworks Hungary Zrt. © Minden jog fenntartva