Autó motor

2009.01.11. 06:25

Olcsó, megbízható vétel a használt Suzuki

A „mi autónk” használt példányaiból bőséges a választék a hazai kereskedésekben. A szórás nagy: árban és minőségben egyaránt nagyok a különbségek. Használt Suzukit mégis érdemes vásárolni.

Árvay N. Tivadar

[caption id="" align="alignleft" width="465"] A legjobb a márka szalonjaiból beszerezni az autót, mert ott gyakran garanciát adnak a vásárláskor - FOTÓ: AUTÓ-MOTOR
[/caption]Régi és új Swift, Wagon R+, Ignis és SX4 – a Suzuki kínálat tagjai, amelyekből csemegézhetnek a vásárlók. A hazai újautó-eladásokat vezető márka modelljei a használt piacon is meghatározó szereplők. Nem érdemtelenül: egy jó állapotban lévő 10 éves Swift már 400 ezer forintért hazavihető, de a klímás, kipörgésgátlóval szerelt kivitelek sem kerülnek 600–700 ezer forintnál többe. Ennyi pénzért pedig nem könnyű olcsón fenntartható, strapabíró családi járgányt találni. Persze sokak ódzkodnak a kissé unalmas első generációs Swiftektől, de nekik sem kell máshol keresniük a boldogságot. A négy éve piacra dobott utód azonban már formájával is tarolt, nem véletlen, hogy megjelenésekor nem győzték kielégíteni az igényeket, időnként a Merkúros időkre emlékeztető módon várni kellett egy egy speciális felszereltségű példány megérkezésére.

S hogy miért érdemes Suzukiba ülni? Egyrészt mert az új és a használt példányok is kedvező áron megvásárolhatok, másrészt s a márka jó szervizhálózattal rendelkezik. Ráadásul a megunt autót kedvező feltételekkel lehet újra cserélni, a leadott kocsikat pedig gyakran garanciával, és valóban jó áron kínálják a márkakereskedők.

 

Wagon R+: az árbajnok

[caption id="" align="alignleft" width="465"] Suzuki WagonR
[/caption]Az említett négyesből a Wagon R+ a legjobb vétel – legalábbis az árát tekintve. A kétezres évjáratú darabok hatszázezret kóstálnak, de a klímás, ABS-el szerelt kivitelek is megállnak nyolcszázezer alatt. A takarékos dízelmotoros változatok drágábbak, de három évesen ezek sem kerülnek többe 1,2–1,4 milliónál. A Wagon R+ családi autónak sem rossz választás, városban pedig igazi főnyeremény. A 3,5 méteres dobozkaszni rövid túlnyúlásai könnyítik a manőverezést, a szögletes forma pedig a vártnál nagyobb utasteret rejt. Különösen a fejtér tágasabb az átlagosnál, de az alaphelyzetben szűk (300 literes) csomagtartó is 1,25 köbméteresre növelhető a hátsó ülések ledöntésével. A modell 1,3-as változatából rengeteg fut a hazai utakon 76 és 93 lóerős motorral. Az erőforrások nem a dinamizmusukról híresek, de magasabb fordulatszámon azért jól húznak. Az autó leggyengébb pontja a futómű: a kisautó nem szereti az úthibákat, és a kanyarokban erős a dőlési hajlama.

 

Ignis: a mindenes

[caption id="" align="alignleft" width="465"] Suzuki Ignis
[/caption]Kisautónak nagy, terepjárónak kicsi az Ignis, így leginkább a két kategória közé lehet, amolyan mindenesként besorolni. Az autó magas felépítménye és az emelt üléspozíció kényelmes beszállást és jó kilátást biztosít. Árában is félúton jár a modell a Wagon R+ és az új Swiftek között: 3–4 éves példányokat egymillió forint alatt lehet találni. A kistestvér kopogós belterét szerencsére nem örökölte meg az Ignis, a műszerfal igényesebb és modernebb, meglepő viszont, hogy néhány kapcsoló nem kapott háttérvilágítást, ami sötétben autózva jelenthet problémát. Az ülések oldaltartása sem tökéletes, igaz az Ignisről sosem állították, hogy valódi terepjáró, az ehhez tartozó tulajdonságokkal felvértezve. Az utastér négy főnek kényelmes, a csomagtér viszont kicsi, alaphelyzetben 236 literes. A motorok a Wagon R+-ból érkeztek, az 1,3-as erőforrás azonban csak háromezres fordulat fölött birkózik meg dinamikusan a nehezebb kasznival, ezért az átlagfogyasztása 6,5 liter körül alakul.

 

Swift: az elnyűhetetlen

[caption id="" align="alignleft" width="465"] Suzuki Swift
[/caption]Már az első generációs Swiftek is híresen strapabíróak voltak, s nincs ez másként a négy éve bevezetett változattal sem. Az elődre még halványan sem emlékeztető új sorozat ráadásul szépségdíjas is a kategóriájában: sportos vonalai kiemelik a szürke kisautók mezőnyéből. Legfeljebb a Mazda2 és az új Ford Fiesta tudja megszorongatni a Suzukit, amelynek 2005-ös példányai 1,3 millióért kelletik magukat. Az utasteret minőségi anyagok és precíz összeszerelés jellemzi, minden stimmel tehát, ami az elődből hiányzott. A térkínálat elsősorban elöl fejedelmi, de a kényelemről és a biztonságról a hátsó sorban sem feledkeztek meg: minden utasnak jár fejtámla, és hárompontos biztonsági öv. A csomagtér viszont itt a legkisebb, alaphelyzetben 213 literrel gazdálkodhat az autós. Ez a típus is elérhető az 1,3-as motorral, amely csak 92 lóerős, de a maximális nyomatékát 6000 helyett már 5800-as fordulaton leadja. A futómű feszes, de a nagyobb zökkenőket nem nyeli el teljesen.

 

SX4: a fiatalos társ

[caption id="" align="alignleft" width="465"] Suzuki SX4
[/caption]Terepjárós külső, fiatalosság és erő sugárzik az SX4-ből. Az alsó-középkategóriát ostromló kocsi komolyabb darab, mint a márkatársak. Az utastere tágas, még a hátsó sorban is elfér három felnőtt, a raktér azonban az ötajtós fazonnak megfelelően kicsi, 270 literes. Ebből a típusból található a legkevesebb a használtautó-piacon, érthető tehát, hogy az árukat is jobban tartják. A legolcsóbbak a kétmilliót, a legdrágább és legfiatalabb négykerékhajtású dízelek pedig a 4,5 millió forintot közelítik. A magas felépítmény ellenére meglepően stabil az SX4 futóműve. Kanyarokban tapad az aszfaltra, egyedül a kissé sprőd rugózása róható fel neki. A motorválaszték is szélesebb: a benzinmotor mellett kétféle dízellel (1,6-os és 1,9-es) kínálják az autót. Az 1,5 literes benzines változat átlagfogyasztása a hét litert közelíti, és csak sűrű kapcsolásokkal hozható ki belőle a legjobb teljesítmény. Szerencsére a váltó remekül működik az SX4-ben.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kpi.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!
A KPI kiadója a Mediaworks Hungary Zrt. © Minden jog fenntartva
A KPI kiadója a Mediaworks Hungary Zrt. © Minden jog fenntartva