2008.07.26. 09:00
A gyerekek étkezési szokásaira a szülők és a reklámok hatnak
A védőnők szerint az általános iskolás korú gyerekek étkezési szokásait a szülők és a reklámok alakíthatják legnagyobb mértékben – derült ki a GfK piackutató intézet legfrissebb felméréséből. Az intézet száz védőnőt kérdezett meg májusban a 6–14 éves korú gyerekek étkezési szokásairól.
A válaszok alapján az iskolai büfé és a menza szerepéről megoszlanak a szakemberek véleményei, de az oktatási intézményekben zajló felvilágosító munkájukat kielégítőnek találják. Szerintük a családnak, illetve a szülőknek legalább akkora befolyása van a gyerekek táplálkozási szokásainak kialakulásában, mint a reklámoknak. Az iskolai büféről a védőnők 30 százalékának az a véleménye, hogy befolyásolja a gyerekek uzsonnaválasztását. Minden tízedik védőnő szerint fontos lenne, ha a pedagógusok is foglalkoznának a legfiatalabbak napközbeni táplálkozásával. A szakemberek legtöbbje egyébként azt tapasztalja, hogy a szülők csak akkor kérnek tanácsot tőlük, ha gyermeküknek valamilyen táplálkozással kapcsolatos betegsége van. Pedig következetes neveléssel elkerülhetőek lennének az egészségtelen ételek miatt kialakuló felnőttkori betegségek.