Család - Nevelés

2008.07.12. 06:11

A zenében és a divatban is a stílus a fontos a magyar tinédzsereknek

Minden második tini tölt több mint három órát naponta zenehallgatással, s legalább havonta egyszer új ruhákat is vesznek maguknak, csaknem 14 ezer forint értékben – ez derült ki a Trendriport tanulmánysorozatból.

Wlcsek

A magyar fiatalok véleménye jól tükrözi a divat alapvető ellentmondását is, miszerint fontos az egyediég és eredetiség, de a közösséghez hasonulás, a divatirányzatok követése is. A megkérdezett tizenévesek az öltözködés és a zene segítségével igyekeznek kifejezni saját egyéniségüket. A tinik harmadának saját bevallása szerint is nagyon fontos a divat, s ebben a 35 százalékban a fiúk is jelentősen kiveszik a részüket. Ennek ellenére a fiatalok fele vallotta, hogy „aki túlságosan követi a divatot, az csak másokat majmol”. Az öltözködés mellett a divat és a divatos életmód egyik legfontosabb fiatalkori tartozéka a zene. A zenehallgatás mértéke a hétvégéken a megkérdezettek bevallása szerint a napi öt órát is meghaladja.

Az új zenéket a tinik elsősorban az internetről töltik le. A többség leginkább fájlcserélő hálózatokat használ, illetve a barátokkal való csere során bővíti gyűjteményét. A fiatalok 13 százaléka több mint 15 ezer zeneszámmal rendelkezik, ami több mint ezer hagyományos albumnak felel meg. Ennek végighallgatása több mint egy hónapig tartana. Napjaink fiataljai azonban tökélyre fejlesztették azt az életmódot, amikor egyszerre több tevékenységet végeznek, például zenét hallgatnak, interneteznek, közlekednek vagy otthon szöszmötölnek.

A felmérést összesítő szociológus, Ságvári Bence szerint a mai fiatalok már egy olyan demokratikus kultúrában nőttek fel, ahol semmi nem gátolta ízlésük kialakulását. A világ kitárult előttük, s többségük él is ezzel a lehetőséggel, tudatosan választja ki a számára legmegfelelőbb életstílust és annak megjelenési formáját.

Wlcsek -->

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kpi.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!
A KPI kiadója a Mediaworks Hungary Zrt. © Minden jog fenntartva
A KPI kiadója a Mediaworks Hungary Zrt. © Minden jog fenntartva