2022.01.29. 15:00
Így viberezünk mi
230 millió hívást bonyolítunk le és 200 üzenetet küldünk másodpercenként.
Forrás: Shutterstock
A Rakuten Viber részletes áttekintést osztott meg a magyarországi felhasználók 2021-es kommunikációs szokásaikról.
A felmérésből kiderül, hogy a magyarok 2021-ben összesen 230 millió hívást indítottak, 26 millió órát töltöttek beszélgetéssel és másodpercenként átlagosan 200 üzenetet küldtek a 2021-es évben.
Leggyakrabban a népszerű ünnepek alatt - szilveszter, nőnap, Valentin-nap - telefonáltunk és küldtünk üzenetet.
280 millió matrica és 1 millió Viber Lencse
Az elmúlt egy év tartalmasan telt a Viber számára: tavaly ünnepelte a 11. születésnapját, elérte az 1 billió androidos telepítést, valamint a Snap vállalattal együttműködve elindította az AR Lencsék funkcióját. A Lencsék igazi mérföldkőnek számítanak a Viber életében - őszi megjelenésük óta a magyar felhasználók összesen 1 millió Lencsét hoztak már létre.
A kommunikáció színesítésére tervezett Viber Lencsék a márkák és szervezetek marketingstratégiáihoz is tökéletesek és ideális kiegészítő elemek a közkedvelt matricák mellé. A felmérésből az is kiderült, hogy az elmúlt egy évben Magyarországon 280 millió matricával dobták fel a csevegéseket a felhasználók, ami 17 százalékos növekedést jelent 2020-hoz képest.
40 százalékos növekedés a chatbotok számában
Ahogy a Viber használatának gyakorisága egyre nő a felhasználók körében, úgy a márkák is egyre nagyobb érdeklődést mutatnak az üzleti üzenetküldő megoldások iránt, hogy ezen a csatornán is erősítsék kapcsolatukat a fogyasztókkal.
Magyarországon a Viber 2021-ben 40 százalékos növekedést regisztrált a chatbotok számában, közel 1 millió magyar használja aktívan ezt a megoldást a mindennapi ügyintézésre, szórakozásra.
Az új szolgáltatások és bővítések mellett az adatbiztonság továbbra is kiemelten fontos a Vibernél. Az alkalmazás 2016-ban fejezte ki elhivatottságát, hogy megvédje felhasználóinak adatait végponttól-végpontig tartó titkosítással, aminek eredményeképpen 2021-ben a Mozilla Alapítvány, a ZDNET és a Tom’s Guide is elismerően nyilatkozott az alkalmazás biztonsági intézkedései kapcsán.
Borítóképünk illusztráció