2008.06.28. 06:07
Drágábban is fogy a sör
Négymillió hektoliternyi sört értékesítettek tavaly június és idén május között a magyarországi kereskedők – derül ki a Nielsen piackutató legfrissebb adataiból.
Ez egyszázalékos bővülést jelent a megelőző egyéves időszakhoz képest. Jóval nagyobb ugyanakkor a növekedés üteme, ha az eladások értékét nézzük: a 2007–2008-as 110 milliárd forintos értékesítés hatszázalékos bővülést takar a megelőző évhez képest. Az eladások annak ellenére emelkedtek, hogy a sör kiskereskedelmi átlagára az említett időszakban hét százalékkal, 286 forintra nőtt. Ami a piaci trendeket illeti, a dobozos sör népszerűsége tovább növekedett, részaránya az összes bolti forgalomból 57-ről 59 százalékra emelkedett. Az üveges kiszerelésű söröké eközben negyvenről 37 százalékra esett.
Mindez annak ellenére, hogy a dobozos sör fajlagosan nyolc százalékkal drágább. A kiszerelés szerint vizsgálva a félliteres dobozos sör a legnépszerűbb, piaci részaránya 58 százalék, ezt követi a félliteres üveges 33 százalékkal, majd a 0,33 literes üveges két százalékkal. A saját márkák részaránya a sör mennyiségi eladásain belül folyamatosan emelkedik: a tavaly májusi 24 százalék után az idén májusban 25 százalék volt.