Hírek

2008.07.23. 14:29

A műszaki cikk a legkelendőbb áruféleség a világhálón

Műszaki cikkeket, CD-t és DVD-t, ruhaneműt, valamint mozi-, repülő- és színházjegyet vásárolnak a leginkább a magyarok a világhálón – derül ki egy friss kutatásból.

M. S.

A piacelemzéssel foglalkozó KutatóCentrum és a HVG Press kiadócég együttműködésében készült felmérés szerint a nyugati trendekkel ellentétben hazánkban ugyanakkor egyelőre nem elterjedt a nem élelmiszer jellegű napi fogyasztási cikkek, mint a dohány, a tisztálkodási és tisztítószerek, a különféle vegyi áruk beszerzése az interneten.

Mind több hazánkfia vásárol egyébként a világhálón, és további növekedés várható. Ugyanakkor továbbra is sokan ellenzik az online vásárlást, a többség azért, mert nem tudja a kezébe venni a kiszemelt terméket. Az internetes vásárlás ellenzőinek a háromnegyede ezt hozta fel a legfőbb ellenérvként. A kutatásban részt vevők még  a nehézkes reklamációt és a személyes kapcsolat hiányát emelték ki. Meglepően kevesen említették viszont a biztonság hiányát, ami pedig korábban a legfőbb gátja volt az online bevásárlás terjedésének.

Az online beszerzés növekvő népszerűsége egyelőre nem segítette az internetes fizetés terjedését: a világhálón vásárlók 87 százaléka az utólagos, fizetést támogatja, és – hasonlóan a hagyományos bevásárlókhoz – jellemzően készpénzben egyenlítik ki a számlát. Bankkártyát a tranzakciók egynegyedénél vettek igénybe, jellemzően azokban az esetekben, mikor előre kellett fizetni – ez a megrendelések egyharmadát érintette.

A netezők nem bíznak a tévében

Csökken a televíziók hírszolgáltató szerepe – derül ki egy friss kutatásból. Az Index internetes hírportál és a Forsense kutatócég közös felmérése szerint a hazai felnőtt lakosságnak ma már csak a 65 százaléka tájékozódik a tévékből; pár éve még 80 százalék felett volt az arány. Eközben mind népszerűbb az internet, mint hírforrás, az emberek 30 százaléka tájékozódik a világhálóról. Néhány évvel ezelőtt a világhálónak még egyáltalán nem volt hírszolgáltató szerepe.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kpi.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!
A KPI kiadója a Mediaworks Hungary Zrt. © Minden jog fenntartva
A KPI kiadója a Mediaworks Hungary Zrt. © Minden jog fenntartva