2008.07.18. 17:53
Tízszeres áron akarták eladni a burgonyát
Olvasónk szokásos havi nagybevásárlásáról hazatérve vette észre, hogy a krumpli kilójáért háromezer forintot fizetett. Mikor a blokkot lobogtatva visszatért az áruházba, elzavarták, mondván: pénztártól való távozás után reklamációt nem fogadnak el.
Olvasónk minden hónap első hétvégéjén látogat el a közelében lévő élelmiszer-áruházba, s rendszerint nagy összeget hagy a kasszánál, telepakolt bevásárlókocsija után. Éppen ezért nem kapta fel a fejét múltkori bevásárlásánál, amikor csaknem 30 ezer forintot kértek el tőle a pénztárnál.
Hazaérve azonban elővette a vásárlásról szóló blokkot, s egyből szemet szúrt neki egy 9000 forintos tétel. A hölgy kis híján elájult a döbbenettől, ugyanis a számla szerint három kilogramm krumpliért fizetett ki majdnem tízezer forintot. Azonnal vissza is ment az áruházba, s megmutatta a nyilván hibás blokkot az eladónak. A pénztáros hölgy közölte, hogy valóban sok a 3000 forint egy kilogramm burgonyáért, de pénztártól való távozás után nem fogadnak el reklamációt.
Egyértelmű, hogy túlszámlázás történt, ami természetesen a kereskedő hibája – reagált a történtekre Szép Gábor, az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület szóvivője. Ilyen esetben a kereskedőnek kötelessége visszaadni a tényleges és a túlszámlázott ár közötti különbséget a vásárlónak. Ha az áruházba mégis ágállnak a kártérítés ellen, nyugodtan írjunk be a vásárlók könyvébe. Erre a bejegyzésre ugyanis a kereskedőnek 30 napon belül írásban kell válaszolnia, arról nem is beszélve, hogy így a Fogyasztóvédelmi Hatóságnál is nyoma lesz a problémának.