Hírek

2008.08.20. 17:45

Hazánkba is beköszöntött a sztrádák kora

Kedden végérvényesen összekapcsolták Tornyiszentmiklós és a szlovéniai Pince között az M70-es autóutat a szlovén A5-ös autópályával. A nemzeti színű szalagot Gyurcsány Ferenc miniszterelnök és Janez Jansa szlovén kormányfő a két ország közlekedési minisztereinek jelenlétében vágta át.

VG

Radovan Zerjav szlovén közlekedési miniszter avatóbeszédében úgy fogalmazott: a 34 kilométer hosszú muravidéki autópálya elsősorban az itt élők gondjait enyhíti, miután megszűnik a közutakat eddig terhelő kamionforgalom, és valósággá válik a 17 éve dédelgetett álmuk.

A 31 kilométer hosszú Pince–Lendva–Belatinc (Beltinci) autópálya kétszer kétsávos, amelyhez Rédics–Hosszúfalu (Dolga Vas) felől további 2,8 kilométeres gyorsforgalmi út csatlakozik. A Muravidék és Maribor közötti 85 kilométeres sztráda még hiányzó 20 kilométeres szakaszát várhatóan októberben adják át, így közvetlen összeköttetést teremt Tornyiszentmiklóstól és Rédicstől Mariborig vagy az ausztriai Graz felé, illetve Ljubljanán keresztül Koperig és az olasz határig.

Már a horvát–magyar határt is autópálya köti össze

Negyvennégy évvel az M1–M7 közös budapesti szakaszának forgalomba helyezése, és 33 évvel a Balatonaligáig vezető pálya megépítése után végre elkészült a Balatonkeresztúr–Nagykanizsa közötti rész is. Így a 35,5 kilométeres szakasz keddi átadásával már autópálya köti össze Budapestet és a horvát–magyar határt. Az újonnan megépített szakaszon 2 pihenőhely, 24 aluljáró, 14 felüljáró szolgálja az autósok kényelmét, a környezetvédelem érdekében pedig 62 hektárnyi erdőt telepítettek.

A szlovén útüzemeltető társaság, a DARS már korábban felhívta a figyelmet arra, hogy a forgalomba helyezéstől minden járműkategóriában kötelező a díjfizetés a sztrádákon és a gyorsforgalmi úton. A személygépkocsikra, valamint minden, 3,5 tonnánál kisebb súlyú járműre meg kell vásárolni a 35 eurós féléves autópálya-matricát, míg a két nagyobb járműkategóriában 6,70 illetve 9,80 euró (augusztus végéig hétköznap éjszakánként kedvezményesen 6,10 illetve 8,80 euró) az úthasználati díj a Mariborig tartó szakaszra.

A 17,4 kilométeres Belatinc–Lendva útszakasz 116,46 millió, a Lendvától Pincéig vezető 13,7 kilométeres útvonal 142,31 millió euróba került a területvásárlásokkal, valamint a tervezési és kivitelezési költségekkel együtt. A Belatinc és Lendva közötti pálya építéséhez az Európai Unió kohéziós alapja 41,63 millió eurós támogatást biztosított néhány héttel ezelőtti döntése szerint.

VG Már a horvát–magyar határt is autópálya köti össze Negyvennégy évvel az M1–M7 közös budapesti szakaszának forgalomba helyezése, és 33 évvel a Balatonaligáig vezető pálya megépítése után végre elkészült a Balatonkeresztúr–Nagykanizsa közötti rész is. Így a 35,5 kilométeres szakasz keddi átadásával már autópálya köti össze Budapestet és a horvát–magyar határt. Az újonnan megépített szakaszon 2 pihenőhely, 24 aluljáró, 14 felüljáró szolgálja az autósok kényelmét, a környezetvédelem érdekében pedig 62 hektárnyi erdőt telepítettek. -->

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kpi.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!
A KPI kiadója a Mediaworks Hungary Zrt. © Minden jog fenntartva
A KPI kiadója a Mediaworks Hungary Zrt. © Minden jog fenntartva