Hírek

2008.08.26. 14:01

KDNP: a törvénytelen metróépítkezés veszélyt jelenthet a lakosságra

A Kereszténydemokrata Néppárt (KDNP) szerint a 4-es metró építése során az engedély nélkül fúrt alagút miatt fokozott veszélybe kerültek, Újbuda egyes épületei, továbbá a törvénytelen építkezésre nem érvényes a kivitelező által kötött biztosítás, és ez károkat okozhat a lakosságnak. Erről Rétvári Bence, a párt országgyűlési képviselője beszélt kedden Budapesten sajtótájékoztatón.

MTI

Fokozott a veszély, hiszen olyan munkák folynak az újbudaiak lakásai alatt, amelyeket építésbiztonsági szempontból nem vizsgált meg előzetesen a szakhatóság - mondta az országgyűlési képviselő, egyúttal a párt fővárosi képviselője a XI. kerületi Szent Gellért téren, az építkezés helyszíne előtt. Az ellenzéki politikus szerint, ha egy esetleges ingatlankár bekövetkeztét egy későbbi bírósági eljárás során a biztosító ok-okozati összefüggésbe tudja hozni az illegális építkezéssel, akkor mentesül a kár megfizetése alól. Így - fűzte hozzá - a törvénytelen építkezéssel a helyi lakók kockáztatnak a legtöbbet, mert nem lehet tudni, adott esetben ki téríti meg kárukat. Mint mondta, ugyanez vonatkozik a Szent Gellért téren dolgozó munkásokra, gépekre is.

Rétvári Bence közölte: a XI. kerületiek aggodalmát tetézi, hogy ha a 4-es metró fúrópajzsai elhagyják Budát, akkor a kitermelt földet a Szent Gellért térről teherautókkal szállítják el. Ennek következményei a forgalom, az utak állapota, a talaj rezgése, illetve a levegő szennyezettsége szempontjából súlyosak lehetnek. Arra a kérdésre, tudnak-e arról, hogy bárki veszélybe került a  17 méter engedély nélküli fúrt alagút miatt, Rétvári Bence közölte:  azt nem tudják, pontosan milyen károk keletkeztek, csak az ismert,  hogy a korábbi szakaszoknál keletkeztek károk.

Az engedélyezettnél tíz méterrel fúrt tovább a 4-es metró fúrópajzsa a Szent Gellért téri építkezésnél - tájékoztatta a helyszíni szemlét és ellenőrzést végző Nemzeti Közlekedési Hatóság  (NKH) a napokban az MTI-t. Az NKH megállapította, hogy a DBR Metró Projekt Igazgatóság bejelentése valós adatokat tartalmazott: a kivitelező BAMCO Kkt. valóban folytatta az alagútépítési munkákat, s túlhaladták a leállási szelvényt. Így hatósági jóváhagyás nélkül kezdték meg a vágányátkötő alagút területén az építési munkálatokra. Az NKH államigazgatási eljárás keretében vizsgálja az ügyet.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kpi.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!
A KPI kiadója a Mediaworks Hungary Zrt. © Minden jog fenntartva
A KPI kiadója a Mediaworks Hungary Zrt. © Minden jog fenntartva