Hírek

2008.08.22. 06:17

Kevesebb, de minőségi bort isznak a magyarok

Egy felmérése eredményeként a GfK Hungária megállapította: a növekvő átlagár mellett csökkent a borfogyasztás 2007-ben a magyar háztartásokban.

Rados V.

Míg 2004-ben négy, 2005-ben öt, 2006-ban pedig 13 százalékkal növekedett az otthoni borivás mértéke, addig a piackutatók az elmúlt évben 12 százalékos csökkenést tapasztaltak. Ráadásul ez a forgalom hat százalékos visszaesésével járt együtt. Az ok: a borok literenkénti átlagára tavaly ugyanekkora mértékben emelkedett.

Jó hír ugyanakkor, hogy nem csökkent a borvásárlók száma – százból 52 háztartás vett 2006-ban és 2007-ben is valamilyen bort. A vevőkör azonban kevesebbet vitt haza, a kosarakba alkalmanként kisebb mennyiségű bor került. A fogyasztás visszaesése összefügg a tavalyi év során csökkent reálbérekkel, az élelmiszerek és az energiahordozók drágulásával.

Az emberek többnyire továbbra is asztali bort vásároltak, de a kereslet egyre inkább eltolódik a magasabb minőségi kategóriák, így a magasabb ár felé. Ezt mutatja, hogy a legdrágább minőségi borból csak 5 százalékkal vásároltak kevesebbet, míg a legolcsóbb asztali borokból mintegy negyedével fogyott kevesebb. Ami a fajtákat illeti: a nehezebb, testes borokat európai mintára a magyar borpiacon is felváltják a könnyű csemegeborok.

Rados V. Bor -->

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kpi.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!
A KPI kiadója a Mediaworks Hungary Zrt. © Minden jog fenntartva
A KPI kiadója a Mediaworks Hungary Zrt. © Minden jog fenntartva