Hírek

2008.09.01. 16:43

Kétmilliárdos bírságot is kiróhat a fogyasztóvédelem

Az eddigieknél tágabb jogkörrel vértezték fel az illetékes hatóságokat a szeptemberrel életbe lépő új jogszabályok

M. S.

Sokat kockáztat szeptember elsejétől az a vállalkozás, amelyik megpróbálja az ügyfelét becsapni. Életbe léptek ugyanis az új, az illetékes hatóságok számára az eddigieknél tágabb jogkört biztosító, a büntetési tételeket jelentősen emelő fogyasztóvédelmi jogszabályok.

Az egyik legfontosabb szigorítás, hogy a fogyasztóvédelmi bírság maximális összege a vállalkozás éves árbevételének öt százalékára, de legfeljebb százmillió forintra nőtt. Sőt, ha a jogsértés valamilyen módon
a vásárlók biztonságát is veszélyezteti, akár kétmilliárd (!) forintos büntetés is kiróható. A fogyasztóvédelmi bírság alsó határa
a továbbiakban 15 ezer forint.

Az új jogszabályok értelmében a fogasztóvédelmi hatóság elrendelheti
a vétkesnek talált vállalkozás üzletének átmeneti bezárását. Szakértők szerint ez lehet az a szankció, amely igazán visszatartja majd a jogsértéstől a cégeket, egy hosszabb bezárás ugyanis akár teljesen tönkretehet egy vállalatot.

A változások harmadik pillére a fogyasztóvédelemmel foglalkozó hatóságok adatbázisainak összekapcsolása, továbbá munkájuk összehangolása. Ennek értelmében a főszerep továbbra is a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóságé lesz, ám az eddigieknél szorosabb együttműködésben a Gazdasági Versenyhivatallal és a pénzügyi felügyelettel.

Mind tudatosabbak a magyar fogyasztók

Rendületlenül nő a magyarok fogyasztói tudatossága – derül ki

a Szonda Ipsos legfrissebb felméréséből. A közvélemény-kutató cég által a fogyasztói tudatosság mérésére használt „tudatos vásárlói index” 4,95 pontra emelkedett a tavaly decemberi 4,55-ről (a mutatószám 1 és 7 között ingadozhat). A kutatás szerint honfitársaink számára vásárláskor a gyakorlati megfontolások (mint az ár vagy a kényelem) ugyan továbbra is megelőzik az elvieket (mint a környezetvédelem), ám az ár mind kevésbé számít meghatározó döntési tényezőnek.

a szeptemberrel életbe lépő új jogszabályok M. S. Mind tudatosabbak a magyar fogyasztók Rendületlenül nő a magyarok fogyasztói tudatossága – derül ki

a Szonda Ipsos legfrissebb felméréséből. A közvélemény-kutató cég által a fogyasztói tudatosság mérésére használt „tudatos vásárlói index” 4,95 pontra emelkedett a tavaly decemberi 4,55-ről (a mutatószám 1 és 7 között ingadozhat). A kutatás szerint honfitársaink számára vásárláskor a gyakorlati megfontolások (mint az ár vagy a kényelem) ugyan továbbra is megelőzik az elvieket (mint a környezetvédelem), ám az ár mind kevésbé számít meghatározó döntési tényezőnek. Az eddigieknél tágabb jogkörrel vértezték fel az illetékes hatóságokat a szeptemberrel életbe lépő új jogszabályok -->

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kpi.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!
A KPI kiadója a Mediaworks Hungary Zrt. © Minden jog fenntartva
A KPI kiadója a Mediaworks Hungary Zrt. © Minden jog fenntartva