Hírek

2008.09.06. 19:00

Magukat okolhatják a tévelygők

Szombaton ismét változott a BKV menetrendje. A radikális újításoktól a vállalat vezetése csaknem egymilliárd forintos megtakarítást is remél. Az utasok pedig kevesebb várakozást.

Vég Márton

[caption id="" align="aligncenter" width="465"] A Gábor Áron utcában a lakók köszönik, de környezetszennyezésre hivatkozva nem kérnek a 91-es buszból – fotó: Kallus György
[/caption]Aki azt hitte, hogy már kiismerte a főváros tömegközlekedésben bekövetkezett radikális változásokat, az tévedett. Ugyanis a BKV előttünk ismeretlen körülmények között úgy döntött, hogy két ütemben sokkolja a budapesti polgárokat. Így az augusztus 21-ére időzített első hullám után tegnap újabb hétszáz változás lépett életbe. Aki eltéved, az csak magát okolhatja, hiszen a Kocsis István személyében új vezérigazgatót is kapó BKV a tőle telhető legtöbbet megtett négymillió potenciális ügyfelének tájékoztatása érdekében. Tehát ha bolyongó embereket láttak az utcán, az csak délibáb lehetett, mert a BKV szerint zökkenőmentes volt az állampolgárok alkalmazkodása.

„Számos járat menetrendje megújult, megváltozott a számozásuk, az útvonaluk és a végállomásuk is. A módosítás egyik célja az, hogy az autósoknak is vonzóvá tegyük a tömegközlekedést ” – magyarázta Mihálszky Gábor, a BKV közlekedési vezérigazgató-helyettese. Tehát ez indokolja azoknak a maratoni buszjáratoknak a létét, amelyekkel átszállás nélkül lehet közlekedni a város egymástól távoli pontjai között is. Kétségtelenül örömteli, hogy a metrók tovább járnak majd éjszaka. Ráadásul az is megtörténhet, hogy a járatok bevárják egymást, így az utasok pontosan csatlakozó járművekre szállhatnak át. Vagyis nem kell mondjuk a Deák téren fél órát szobrozni mire az első éjszakai busz megérkezik. A jobb lefedettség érdekében új buszjáratokat is indított a BKV, és az alacsonypadlós buszokkal már több vonalon találkozhatnak az utasok.

„A változtatásokkal nem mindenki értett egyet, de a tervezéskor négymillió ember érdekeit kellett figyelembe venni” – mondta Szilágyi Károly, a BKV szóvivője. Az egyet nem értők gócpontja a II. kerületi Gábor Áron utcában alakult ki, ahol a lakók köszönik, de környezetszennyezésre hivatkozva nem kérnek a 91-es buszból. Pénteken délután kisebb tiltakozás is volt, ahol az ellenállók – az időpont miatt zömmel nyugdíjasok – zacskót húztak a feleslegesnek ítélt megállóra. A BKV persze más véleményen van, szerintük az utcabeliek ezer befizetetlen bliccelési bírsága azt jelzi, hogy a helyiek is gyakran használják a buszokat. Hamarosan meg is kezdik a fizetési meghagyások postázását. Az önkormányzat a járat új vonala mellett áll ki: mert az „több embernek hasznos, mint ahánynak esetleg zavaró”.

Azt nem tudjuk, hogy Kocsis István ilyen ügyekre is kidolgozott-e megoldást. Az viszont biztos, hogy az ősz első napján kinevezett BKV-vezér ötleteivel máris sikeresen megkavarta a cég eddig sem nyugodt állóvizét. Talán legnagyvonalúbb elképzelése az, hogy úgynevezett holdingcéggé formálná át a BKV-t, több önállóan működő zárt részvénytársaságba szervezve egyes utaztatási üzletágakat. A feldarabolás nyomán különválna például a busz-, a villamos-, vagy a karbantartási szektor. Szerinte a működtetésbe be kellene vonni a magánbefektetőket és az érintett agglomerációs önkormányzatokat is, de úgy, hogy a cégek változatlanul száz százalékos BKV-tulajdonban maradjanak. 

Októberben kezdi meg próbaüzemét az új metrószerelvény

Elkészült a BKV számára rendelt metrószerelvények már sorozatban készülő szerelvényeinek első példánya a francia Alstom lengyelországi gyárában. „A jármű októberben kezdi meg próbaüzemét a budapesti 2-es metró vonalán éjszakánként, utasok nélkül, de megfelelő terheléssel” – jelentette be Demszky Gábor főpolgármester. A jármű prototípusának tesztje egyébként már tart az Alstom franciaországi telephelyén. Az új metrók vontatási egységét a Ganz készíti Magyarországon, a többit a francia társaság számos beszállítója. Az Alstom összesen 65 milliárd forintért szállít összesen 170 metrókocsit, vagyis 37 szerelvényt a BKV-nak.

Vég Márton Októberben kezdi meg próbaüzemét az új metrószerelvény Elkészült a BKV számára rendelt metrószerelvények már sorozatban készülő szerelvényeinek első példánya a francia Alstom lengyelországi gyárában. „A jármű októberben kezdi meg próbaüzemét a budapesti 2-es metró vonalán éjszakánként, utasok nélkül, de megfelelő terheléssel” – jelentette be Demszky Gábor főpolgármester. A jármű prototípusának tesztje egyébként már tart az Alstom franciaországi telephelyén. Az új metrók vontatási egységét a Ganz készíti Magyarországon, a többit a francia társaság számos beszállítója. Az Alstom összesen 65 milliárd forintért szállít összesen 170 metrókocsit, vagyis 37 szerelvényt a BKV-nak. A Gábor Áron utcában a lakók köszönik, de környezetszennyezésre hivatkozva nem kérnek a 91-es buszból – fotó: Kallus György Bkv -->

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kpi.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!
A KPI kiadója a Mediaworks Hungary Zrt. © Minden jog fenntartva
A KPI kiadója a Mediaworks Hungary Zrt. © Minden jog fenntartva