Hírek

2008.10.25. 06:45

Alaposabban elolvassuk a csomagolt élelmiszerek címkéit

Minden ötödik magyar mindig megnézi vásárlásnál az előrecsomagolt élelmiszerek címkéjét, hogy tájékozódjon arról, mit tartalmaznak, illetve milyen a tápértékük – derül ki a Nielsen piackutató vállalat 51 országban végzett felméréséből. Ezzel a mi érdeklődésünk valamelyest elmarad a nemzetközi átlagtól. Eszerint ugyanis minden negyedik vásárló olvassa el mindig a címkén található információkat.

Németh M.

Jóval körültekintőbbek a magyar fogyasztók, ha első alkalommal vesznek meg valamit, ekkor 29 százalékuk figyel oda a tájékoztató szövegre vagy címkére. Ez azonban még így is jóval alacsonyabb a 37 százalékos nemzetközi átlagnál. „A felmérés igazolja, hogy korunk embere egyre inkább törekszik az egészséges étkezésre és a fogyasztandó élelmiszerek tudatos kiválasztására” – állapítja meg a kutatás eredménye alapján Szalókyné Tóth Judit, a Nielsen magyarországi vállalatának igazgatója.

Érdekes, hogy bizonyos összetevők jelenlétére a magyarok jobban odafigyelnek, mint a nemzetközi átlag. Az élelmiszerek összetételénél az európai fogyasztók leginkább általában a zsír-, kalória- és cukortartalmat ellenőrzik, Magyarországon ugyanakkor a legtöbben a tartósítószerek, adalékanyagok és színezőanyagok felhasználásáról tájékozódnak. A magyar fogyasztók számára fontossági sorrendben ezután következik a cukor, a kalória, a szénhidrát, a zsír és a rost.
 
Növekvő fogyasztói tudatosság ide vagy oda, még mindig sokan vannak azok, akiket nem érdekel különösebben, hogy mit is tartalmaz az, amit megvásárolnak. Az európai megkérdezettek átlag tíz, a magyarok 13 százaléka soha nem nézi meg a csomagoláson látható tápértékadatokat. Persze, ne felejtsük el, hogy egységes szabályozás hiányában ezek az információk sok esetben fel sem kerülnek a csomagolásra. Így még akkor is nehezen lehet összehasonlítani a különböző termékeken található adatokat, ha azokat a gyártók feltüntetik.

Mikor nézi meg az élelmiszerek címkéjét?*

Mindig 20 %

Ha először vásárolom meg az árut 29 %

Ha diétázom 13 %

Ha a gyerekeknek veszem 9 %

Csak bizonyos termékeknél 27 %

Ha van rá időm 14 %

Soha 13 %

* Több válasz is adható volt

Forrás: Nielsen

Ha először vásárolom meg az árut 29 %

Ha diétázom 13 %

Ha a gyerekeknek veszem 9 %

Csak bizonyos termékeknél 27 %

Ha van rá időm 14 %

Soha 13 %

* Több válasz is adható volt

Forrás: Nielsen -->

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kpi.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!
A KPI kiadója a Mediaworks Hungary Zrt. © Minden jog fenntartva
A KPI kiadója a Mediaworks Hungary Zrt. © Minden jog fenntartva