2008.10.05. 15:27
Hatvan éves a Citroen Kacsája
Az olcsó, egyszerű és strapabíró kocsi sorozatgyártását a II. világháború után kezdték el.
A Kacsát az újságírók „szardíniásdoboznak", „guruló esernyőnek" csúfolták, a közönség azonban rajongott érte. A sikerben a Citroen rendkívül innovatív kampánya is részes volt, egy olyan korban, amikor az autóreklámok még csak gyerekcipőben jártak. Igyekeztek az autót a vásárló számára testközelbe hozni, ezért kitalálták a roadshow ősét, a Caravanne Citroent, ahol a vevő a Citroen összes típusával szórakoztató formában ismerkedhetett meg.
A filmvásznon még James Bond is száguldott vele, s az izgalmas hegyi üldözés mindenki számára nyilvánvalóvá tette: a Citroen 2CV úttartása, fordulékonysága és kezessége tökéletes. A Kacsa őrület 42 évig tartott.
Az első években a használt kocsi volt a drágább, mert az újra évekig kellett várni. A kis fogyasztású kocsik eladása az olajválság idején kapott új lendületet.
A nyolcvanas években azonban a Kacsa már formáját, sebességét és biztonságát tekintve is idejét múltnak számított, gyártását 1990-ben állították le. A járműből több mint hatmillió példány készült, rajongói a mai napig rendszeresen tartanak találkozókat, ahol a „Kacsa-barátok" kicserélhetik tapasztalataikat és megcsodálhatják a kiállított példányokat.