Hírek

2009.01.29. 05:39

Ne hagyjuk, hogy packázzanak velünk!

Olvasóink sokszor panaszkodnak az általuk vásárolt termékekre vagy igénybe vett szolgáltatásokra. Mérgelődés helyett jó tudni: nem vagyunk tehetetlenek.

R. V.

Továbbra is kiviláglik a hozzánk érkező levelek sokaságából, hoyg olvasóink nem tudják, milyen úton érvényesíthetik fogyasztói jogaikat. Mondjuk: vásároltak egy nagy áruházlánc valamelyik üzletében valamilyen terméket, ami a jótállási, illetve szavatossági időn belül elromlik. A szakszerviz csak ül rajta hónapokig, a kedves olvasó pedig ott áll készülék és pénz nélkül.

Elmúltak azok az idők, amikor ilyesmivel a fogyasztóvédelmi hatóság foglalkozott. Igaz, korábban bárki, aki panaszos levelet írt nekik, számíthatott rá, hogy ők intézkednek, és a bejelentő hamarosan mehetett a hibátlan termékért. Az új törvények szerint a minőségi reklamáció a vásárló és a kereskedő közti ügylet. Ha vita van, a probléma orvoslásáért a panaszos békéltető testülethez, illetve bírósághoz fordulhat. Az adásvétel polgári szerződés – írtuk meg korábban, és mint ilyen, a vele kapcsolatban felmerülő vitás kérdést is polgári úton lehet rendezi. Már, ha megegyezésssel nem sikerül. A lényeg, hogy az állami hatóságnak ezekbe a vitákba nem lehet beleszólása. Tudomásul kell venni: a gondoskodó állam megszűnt.

Aki bírósági útra tereli az ügyét, annak tisztában kell lennie a jogaival. Például, hogy minőségi reklamációval élhet, amit az üzlet köteles jegyzőkönyvbe venni. Ha erre nem hajlandók, be lehet írni az észrevételt a vásárlók könyvébe. Utóbbinak jól látható, hozzáférhető helyen kell lennie. (Ha nem így van, annak valóban fogyasztóvédelmi bírság lehet a vége.)

Érdemes megjegyezni: tudatos vásárlókkal nem lehet sokáig packázni.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kpi.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!
A KPI kiadója a Mediaworks Hungary Zrt. © Minden jog fenntartva
A KPI kiadója a Mediaworks Hungary Zrt. © Minden jog fenntartva