Hírek

2009.02.18. 15:27

200 ezer+1: toleranciakampányt indít az SZDSZ

A társadalmi problémákkal foglalkozó, a kirekesztés, a gyűlöletkeltés elleni toleranciakampányt indít az SZDSZ a hét folyamán - hangzott el Horn Gábor szerdai, budapesti sajtótájékoztatóján.

mti

A kampányfőnök hangsúlyozta, hogy egyelőre nem a párt európai parlamenti kampánya indul el, hiszen az csak Sólyom László köztársasági elnök bejelentése után, valamikor március közepén vagy végén kezdődik. Az EP-kampány mozgósító kampány lesz, amelynek az lesz az igazi tétje, hogy ki tudja nagyobb számban az urnák elé vinni saját szavazóit - mondta. A jelenlegi kampányt azzal indokolta, hogy véleményük szerint a gazdasági, pénzügyi válság mellett a súlyos társadalmi kérdésekkel is foglalkozni kell, méghozzá nem csak a hagyományos eszközökkel. A társadalom egyre erőteljesebb konfliktusokban él, az egyet nem értés, a gyűlöletkeltés, a kirekesztés a napi élet szerves részévé vált - hívta fel a figyelmet.

Mintát adva sokat tettünk annak érdekében, hogy az együttműködés-képtelenség, a gyűlöletbeszéd, az egymásra oda nem figyelés, a közös cselekvés hiánya modellé váljon Magyarországon - mondta Horn Gábor, a magyar politikai élet szereplőire utalva. Hozzátette: ebből a helyzetből szeretne az SZDSZ kitörni, amikor olyan toleranciakampányt indít el, amely alapvetően az együttműködésről, a társadalmi gondok őszinte megbeszéléséről szól.

A politikus felhívta a figyelmet arra, hogy a veszélyt növeli a szélsőséges erők támogatottságának növekedése. Hozzátette: vannak olyan szélsőjobboldali alakulatok, amelyek nyíltan vállalják  antiszemita, homofób, rasszista kijelentéseiket. Kérdésre válaszolva  azt mondta, hogy a szélsőjobboldali erők közé sorolja a Jobbikot és a Magyar Gárdát is. A sajtótájékoztatón bemutatták a kampány plakát- és filmterveit is. A kampány, amelynek elemei a tervek szerint elsősorban a köztéri felületeken, az interneten és az írott sajtóban jelennek majd meg, a  melegekkel, a romákkal, a jobb- és baloldalisággal, illetve a könnyű drogok dekriminalizálásával foglalkozik.

A kampányfőnök kijelentette, hogy hagyományos kérdésekkel,  például a gazdaság vagy az egészségügy ügyeivel is foglalkozni  fognak a kampány során. Horn Gábor kérdésre válaszolva közölte: a kampány költsége 15-30 millió forint. Jelmondata: van-e 200 ezer+1 szabad, demokrata szavazó? Az MTI kérdésére Horn Gábor azt mondta, hogy a kampányban azért beszélnek szavazókról, mert egy párt elsősorban a saját választóit  tudja megszólítani.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kpi.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!
A KPI kiadója a Mediaworks Hungary Zrt. © Minden jog fenntartva
A KPI kiadója a Mediaworks Hungary Zrt. © Minden jog fenntartva