Hírek

2009.03.12. 21:16

Apollo-program: elnapolva

Tovább halogatja kelet-európai beruházását az indiai Apollo Tyres, amelynek egyik esélyes pályázója éppen hazánk volt – értesült a Világgazdaság.

VG

 A gumiabroncsgyártókat is igen hamar elérte a világválság. Sorra érkeznek a hírek forgalom- és termeléscsökkenésről. A piaci visszaesés hatással van a magyarországi gyárakkal rendelkező többi világmárkára is. A nálunk megtelepedett Bridgestone, Hankook és Michelin 3100 embernek ad munkát, és potenciális gyártókapacitásuk eléri az évi 9,3 millió darabot.

A tatabányai Bridgestone nem tájékoztatott a jelenlegi magyarországi üzletmenetről, de az anyacég a közelmúltban öt európai gyárnak a termelését függesztette fel. A Michelin a hétnapos munkahétről nyíregyházi gyárában áttért a hatnaposra, a budapestiben pedig már csak heti négy napon át folyik a termelés.

A Hankook rácalmási egysége viszont – a márka egyedüli európai gyáraként – 90 százalékos kihasználtsággal működik. A koreai befektető a válság hatására egy évvel elcsúsztatta a kapacitást megduplázó gyárbővítés befejezését. Így két és fél év múlva a tervek szerint több mint 10 millió abroncsot gyárthat hazánkban, és ezzel párhuzamosan létszámbővítést is tervez a cég.

Januárban 35 százalékkal csökkent a gumiabroncs-forgalom a világpiacon, mivel a járműgyárak 50 százalékkal kevesebb abroncsot rendeltek. Európa-szerte 10 százalékkal kevesebb gumiabroncsot vásároltak az elmúlt év utolsó negyedében, mint egy évvel korábban, Magyarországon 13 százalékkal szűkült a piac. Az elmúlt évben 1,1 milliárd személykocsi- és kisha- szonjármű-abroncs kelt el a világpiacon, a teherautókra valóból pedig 147 millió darabra volt szükség.

A Világgazdaság cikke teljes terjedelemben itt olvasható

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kpi.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!
A KPI kiadója a Mediaworks Hungary Zrt. © Minden jog fenntartva
A KPI kiadója a Mediaworks Hungary Zrt. © Minden jog fenntartva