Hírek

2009.05.29. 06:00

A Facebook az egész világot behálózná - Hol a határ?

Az orosz Digital Sky Technologies 1,96 százalékos részesedést vásárolt a Facebookból. A cég az európai és orosz piacokon segíti majd a Facebookot a terjeszkedésben. A közösségi portál vezetője szerint a bevétel olyan sebességgel nő, hogy 2010-re külső tőke nélkül is működhet a Facebook. A 200 millió aktív felhasználóval rendelkező weboldal túlterjeszkedik korlátain, a vállalatok pedig a való világban is követik a közösségi oldalak logikáját.

New York Times - VG Online

A Digital Sky Technologies viszonylag olcsón, 200 millió dollárért jutott 1,96 százalékos Facebook részesedéshez, hiszen 2007-ben a Microsoft még 240 millió dollárért vásárolt 1,6 százalékot a közösségi portálból. Eszerint a Facebook értéke mostanra 5 milliárd dollárral kevesebb, mint két évvel ezelőtt. Az alapító-vezérigazgató Mark E. Zuckerberg készen áll a válasszal. Mint a New York Times-nak elmondta, a Microsoft-üzlet a piaci csúcs idején született és egy Redmonddal kötött komplex megállapodás része. Zuckerberg valóban nem panaszkodhat, mivel a most záruló forráskeresési akció során 600 millió dollárt szerzett cégének. A vezér a most befolyó bevételt szavai szerint bufferként használja a folyamatos növekedés támogatásához. Ez a növekedés egyébként olyan dinamikus, hogy számításai szerint a világ legnépszerűbb közösségi portálja 2010-re külső tőke bevonása nélkül működhet majd.

A Digital Sky Technologies Európa egyik jelentős internetes befektetője. Saját adatai szerint a kontinens orosz nyelvű oldalakon történő látogatásainak 70 százaléka a tulajdonában lévő weboldalakhoz köthető. A Facebook segítségével a cég az európai hirdetési lehetőségek kiaknázását tervezi. Jurij Milner vezérigazgató szerint az olyan, orosz nyelvű weblapok, mint a Mail.ru vagy a Forticom az amerikai óriásnál jobban értenek a helyi reklámbevételek megszerzéséhez.

A comScore adatai szerint áprilisban 307 millióan látogatták meg az oldalt, ez a tavalyi szám háromszorosa. A felhasználók 79 százaléka az Egyesült Államokon kívülről érkezett. A közösségi oldal szigorú designjának és profilkezelési szabályainak köszönhetően élesen megkülönbözteti magát versenytársaitól. Március végére az aktív felhasználók száma elérte a 200 milliót, de Zuckerberg célja, hogy a világ minden polgárát taggá tegye. Mint mondta, 6 milliárdhoz képest a 200 millió elenyésző szám. A 2004-ben alapított portál az első nagy technológiai ugrást 2007 májusában tette: a Facebook Platform projekt keretében külső szoftverfejlesztőket hívott meg, akik a portálba épített közösségi alkalmazásokat telepíthettek az oldalra. (Ezt a lépést a legnépszerűbb hazai közösségi portál, az iWiW ebben az évben tette meg.)

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kpi.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!
A KPI kiadója a Mediaworks Hungary Zrt. © Minden jog fenntartva
A KPI kiadója a Mediaworks Hungary Zrt. © Minden jog fenntartva