2009.05.20. 13:24
A Yahoo nem adja fel - Megújult a keresőmotor
A Yahoo keresőmotorjának átdolgozásával, a keresési találatok számának csökkentésével és pontosításával igyekszik a piacvezető Google-tól magához csábítani a felhasználókat.
A Yahoo ma mutatta be az újságíróknak lassan két éve tartó fejlesztési projektjének első eredményeit. A keresésekre szakosodott portál készítői megpróbálják pontosan azt a tartalmat nyújtani, amelyet a felhasználók igényelnek. Ennek érdekében a Yahoo csökkenti és koncentrálja adatbázisát, hogy a legfontosabb keresési találatok egy oldalon szerepelhessenek – tudósít az AP.
A cég véleménye szerint hatékonyabban működik riválisainál, a Google-nál és a Microsoftnál, mivel a találatok megszerkesztésekor figyelembe veszi, milyen tartalmakra kerestek korábban ugyanarról a számítógépről. Így például képes lehet arra, hogy eldönthesse, az adott internetező a hírhedt sztárra vagy a szállodára gondolt, amikor a "Paris Hilton" kifejezést beírta a keresőablakba.
A cikk teljes terjedelemben itt olvasható!