Hírek

2009.05.26. 12:12

Kiszerettünk a hiper- és szupermarketekből?

A fogyasztói szokások hosszú távú változása a gazdasági válság hatására erősödni látszik – derül ki a GfK Hungária adataiból. Csökken az élményszerű nagybevásárlások aránya, helyette többször ugyan, de kevesebb értékben vásárolunk.

VG Online

A GfK Hungária országosan reprezentatív mintán alapuló felmérése alapján elmondható, hogy az elmúlt másfél évben a fogyasztói szokások lassú változása figyelhető meg, amely a válság hatására erősödni látszik. A nagy alapterületű, széles választékkal rendelkező hiper- és szupermarket csatorna esetében az élményszerű nagybevásárlások aránya csökken, helyette gyakoribb, de kisebb kosárértékkel rendelkező bevásárlások lépnek.

A 2008-as évet vizsgálva megállapítható, hogy a hipermarketek esetében 5,3 százalékkal nőtt a vásárlások gyakorisága, ezzel párhuzamosan pedig az átlagos kosár értéke 3,2 százalékkal csökkent 2007 teljes évhez képest. 2009 első negyedévében a hipermarketek mellett már a szupermarket csatornánál is csökkenő kosárméret tapasztalható, a 2008 első negyedévében mért 1 684 Ft kosárátlag 1 641 Ft-ra esett vissza. Eközben gyakrabban, 23 alkalommal vásárolt egy átlagos magyar háztartás szupermarketben az év első három hónapja során, a tavalyi év, hasonló időszakában mért 21 alkalommal szemben.

A cikk folytatása, valamint a témával kapcsolatos háttér és információk a Világgazdaság Online-on!

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kpi.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!
A KPI kiadója a Mediaworks Hungary Zrt. © Minden jog fenntartva
A KPI kiadója a Mediaworks Hungary Zrt. © Minden jog fenntartva