Hírek

2009.05.07. 11:30

Nem mindig ingyenes a „0 Ft-os bankszámla”

A "0 Ft-os bankszámla" termékével kapcsolatos egyes tájékoztatásaival a Citibank Europe plc. Magyarországi Fióktelepe megtévesztette a fogyasztókat – áll a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) határozatában. Emiatt a pénzintézetnek 5 millió forint bírságot kell fizetnie.

VG Online

A Citibank "0 Ft"-os, azaz ingyenes folyószámla használati lehetőséget hirdetett a vizsgált időszakban. Az ingyenes folyószámlavezetéshez kapcsolódó lényeges feltételek az alábbiak voltak:

  • legalább 6 hónapig tartó igénybevétel. (ha az ügyfél ezen időn belül kezdeményezi a kapcsolat teljes megszüntetését az díjakkal jár)


  • 3 millió forintos átlagegyenleg, vagy 150 ezer forintos havi egyösszegű bejövő utalás (ellenkező esetben havi ügyfélkapcsolati díjat számít fel a Citibank).
  • A GVH álláspontja szerint a "hűségkedvezmény" lényeges tulajdonságnak minősül. Elhallgatása megtévesztő, hiányos tájékoztatásnak minősül, ha a reklám üzenete tartalmazza a szolgáltatás díját vagy éppen annak ingyenességét.

    A "0 Ft-os" számlacsomagot hirdető televíziós reklámban összesen egyszer, az ingyenességről szóló üzenethez képest jelentősen kisebb betűmérettel megjelenítve, az utolsó előtti képkockában, a jobb oldalon 3 másodpercig olvashatók az ingyenességhez kapcsolódó feltételek, a feltételek nem teljesülése esetén várható következmény – a díjfizetés –, valamint információ arról, hogy a tájékoztatás nem teljeskörű. A reklámban ily módon, nem hangsúlyosan megjelenített, kis betűmérettel elhelyezett, kizárólag írásban megjelenített információ ténylegesen nem nyújt tájékoztatást a fogyasztók számára.

    A GVH álláspontja szerint, amennyiben a reklám üzenete tartalmazza a szolgáltatás díját, vagy éppen annak ingyenességét, megtévesztő, hiányos tájékoztatásnak minősül, ha a használt tájékoztatási eszköz jellemzői miatt az apró betűs részben foglalt, a díjra, illetve annak ingyenességére vonatkozó feltételek nem válnak a fogyasztói üzenet részévé.

    A fentiek alapján tehát a Citibank a fogyasztók megtévesztésére alkalmas tájékoztatást adott, amikor tavaszi kampánya során televíziós reklámjaiban valamint a metróplakátokon a fogyasztók számára nem észlelhetően jelenítette meg az ingyenes folyószámla igénybevételének feltételeit. Mindezek miatt a Citibank 5 millió forint bírságot kapott.

    Hírlevél feliratkozás
    Ne maradjon le a kpi.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!
    A KPI kiadója a Mediaworks Hungary Zrt. © Minden jog fenntartva
    A KPI kiadója a Mediaworks Hungary Zrt. © Minden jog fenntartva