2009.05.29. 10:17
Versengenek értünk a biztosítók
A megváltozott ügyféligényekre reagálva egymást érik a piacon a biztosítók új vagy a jelenlegi gazdasági helyzetre átszabott termékei, de az ügyfélszerzési kísérletek mellett komoly erőfeszítéseket tesznek régebbi klienseik megtartásáért is, főként szolgáltatásaik minőségének javításával vagy bővítésével.
Az élet ágon befektetési terméket tőke- és hozamvédelem nélkül gyakorlatilag nem lehet eladni, így ezek mögé már azok is odateszik a mögöttes garantált alapokat, akik korábban kevésbé preferálták ezeket. Kampányok indultak a hagyományos kockázati életbiztosítások népszerűsítéséért is, de az igazán kreatív megoldásokkal főleg a nem élet ágazatok termék- és szolgáltatáspalettája bővült az utóbbi időben.
Az Uniqa Biztosító például utóbbira erősített rá, és az év elején bevezetett, a magyar piacon eddig egyedülálló viharjelző szolgáltatásával mind a meglévő, mind új ügyfeleinek kedvez. Az Uniqa Viharjelző rendszer lényegében egy meteorológiai előrejelzés, amely SMS-ben és e-mailben is figyelmezteti a regisztrált ügyfeleket, ha az általuk megadott irányítószámhoz tartozó térségben szélsőséges időjárás – például jégeső, nagy havazás vagy orkánerejű vihar – várható.