2009.06.09. 15:25
A marketingesek Kossuth Lajosért rajonghatnak
Tíz híres magyarról elnevezett utcát vizsgálva egyértelműen kitűnik a Kossuth Lajosról elnevezett közterületek fölénye, a turini remete Rákóczit és Széchenyit előzi meg a forgalomnagyság szerinti képzeletbeli dobogón.
Az Outdoor Mapping a Szonda Ipsos közterületi kutatásainak egyik digitális pillére, amely utak, útszakaszok forgalmi és Reach adatait teszi elemezhetővé. Magyarország 44 legnagyobb városának híres magyarokról elnevezett utcái, útjai, terei és egyéb közterületei közül a Kossuth Lajosról elnevezetteken fordul meg egy hónap alatt a legtöbb ember, számszerűen 580.000. A középmezőnyben található két királyunk, a lista végén pedig a hét vezér valamelyik tagjáról elnevezett utcák, terek szerepelnek.
Reach: azon személyek száma, akik legalább egyszer elhaladtak az adott útszakaszokon
OTS: Opportunity To See: az összes kontaktus osztva az elért személyek számával
A közterületek látogatásának gyakorisága szerint a sorrend megváltozik, hiszen itt már a Rákóczi Ferenc nevét viselő utcák, terek vannak a lista elején. A róla elnevezett közterületeken átlagosan havonta több mint 130-szor fordulnak meg az emberek, így bár nem ezek a legforgalmasabb utak, a legjobb elérési gyakoriságot mégis itt lehet elérni.
A kutatás alapja a Magyarország 44 legnagyobb városának 15-70 éves lakosságát reprezentáló 19.200 fős minta, amely a Szonda Ipsos közterületi közönségkutatásainak egyik pillére, kiszolgálva mind a Special Plus közterületi kampánytervező rendszert, mind az Outdoor Mapping-et, amely az ország 44 városának bármely utcájára, 12 mutatóval alátámasztott közönségelemzést képes adni.
Legelterjedtebb felhasználási területe, a statikus hirdetési felületek (építési hálók) észlelésére vonatkozó adatok szolgáltatása, amelyet ma már a piac szinte minden szereplője használ.
Olyan módszert nyújt az ügyfelek számára, amely előre tervezhetővé teszi számukra az építési hálók kihelyezését (Hol érem el majd legjobban a célcsoportomat?), az értékesítési pontok kijelölését (Hol érdemes osztogatni brosúrát a célcsoportomnak?) vagy az elérési szempontból legoptimálisabb útvonal megtervezését (Merre járjon a kampánymotorom?) a várható észlelési mutatók fényében, továbbá elősegíti a döntés meghozatalát, mivel pontos, összehasonlítható adatokra támaszkodhatnak.