Hírek

2009.06.03. 17:31

Hogyan tűnhetett el az Airbus a radarról?

Már órákkal a tényleges balesete előtt eltűnt a radarról az Atlanti óceánon lezuhant Airbus A330-as. Ez aggasztóan hangzik - pedig valójában óceánfeletti járatoknál teljesen megszokott - írja a Spiegel Online.

Spiegel Online - VG Online

Miután a megszokott radarhullámok az adott parttól csupán pár száz kilométerig "látnak", naponta gépek százai repülnek "látatlanul", és csupán akkor kerülnek ismét a központok figyelmébe, amikor az óceán túlpartjának hatáskörébe érkeznek. Ezért is volt a mostani baleset pontos helyszíne oly sokáig ismeretlen.

Ebből adódóan a tengerfeletti repülések biztonsági kikötései teljesen mások, mint a szárazföld felettieknek: míg utóbbinál egy légifolyosóban két gép 8-16 kilométernyire követi egymást, az óceán felett 150 kilométeres a biztonsági távolság - írja az internetes oldal.

A navigáció is máshogy működik tengeren. Míg a föld felett minden repülő egy adott - központi jel által kijelölt - útvonalat követ, az óceán feletti utazásra a pilóták két útvonalat - egy keleti és egy nyugati ívűt - is kijelölnek maguknak, melyek közül az adott nap időjárása szerint választanak.

További részleteket az óceánfeletti repülésről és a balesetről eddig kiderült részleteket elolvashatja a Világgazdaság Online oldalán

Spiegel Online - VG Online -->

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kpi.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!
A KPI kiadója a Mediaworks Hungary Zrt. © Minden jog fenntartva
A KPI kiadója a Mediaworks Hungary Zrt. © Minden jog fenntartva