Hírek

2009.06.02. 11:31

Itt az indiai villanykocsi, a Reva - Galéria

Jó a bolygónknak, jó a pénztárcánknak, vezetni élvezet! - reklámozza az interneten a Revát a Comtex Green Zrt.

VG Online - Demeter Kálmán

Ám a kétszemélyes városi villanyos legolcsóbb kivitele is 3,78 millió forint, a legdrágább, Litium-ionos akkumulátorral ellátott modell pedig 5,698 millióba kerül. Igaz, ennek a hatótávolsága az olcsóbb modell 80 kilométerével szemben 120 kilométer, és már van benne CD/MP3 lejátszó, valamint luxus szőnyeg és kárpit is. El ne felejtsük: a vételár nem minden, hiszen a Reva árában két éves, vagy 25 ezer kilométerre terjedő garanciát is kifizetjük.

Viszont, ha az ember a vételár alapján akar környezettudatos lenni, akkor arra gondol, hogy ötmillióért már kap egy ötszemélyes Honda Insight hibridet, amelynek töréstesztje kiváló, és nem morzsolódik össze, ha neki megy egy babakocsi.

Másrészt, a forgalmazó azzal érvel, hogy az akkumulátorok feltöltése 390 forintba kerül, és évi 450 ezer forinttal olcsóbb a fenntartása, mint egy 1,4 literes személygépkocsié, ám akkor is nagyon soknak tűnik az a minimum 3,8 millió forint egy, a várost elhagyni nemigen tudó mopedautóért.

Arról nem is beszélve, hogy tetszetős szlogen a "jó a bolygónak", de azt se felejtsük el, hogy az elektromos áramot termelő erőművek is környezetszennyezők - legalábbis azokban az országokban, ahol kevés a vízierőmű, de hát Norvégiát leszámítva mindenhol ez a helyzet.

És ha még hozzátesszük, hogy az erőművek egy része a légkört súlyosan szennyező széntüzelésű, hát akkor aztán látjuk, nemigen állja meg a helyét a "jót a bolygónknak" szlogen, még akkor sem, ha tudjuk: az elektromos motor hatásfoka kábé háromszor jobb a belsőégésű motorokénál.

Kizárólag a városok levegőjének jó az elektromos autó. A nagyvárosokban persze nagyon is jó lenne, ha ilyen mopedautókkal folyna a közlekedés, ám a Reva második kocsinak drága, úgyhogy ezt a kérdést nyugodtan az utópia világába utalhatjuk.

De most essék szó az Indiában készülő 665 kilogrammos járműről is, amelynek végsebessége eléri a 80 kilométert óránként. Mivel csupán 2,6 méter hosszú, és tengelytávja 170 centi, szinte helyben meg tud fordulni. És miután csak 130 centi széles, bármilyen sikátorban elférünk: indiai gyártmányként természetesen a helyi viszonyokat figyelembe véve tervezték, és ott eddig a motoros triciklik uralták a sikátorokat.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kpi.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!
A KPI kiadója a Mediaworks Hungary Zrt. © Minden jog fenntartva
A KPI kiadója a Mediaworks Hungary Zrt. © Minden jog fenntartva