Hírek

2009.06.06. 10:24

Nem a válság miatt nem megy az autópiac

Nem a gazdasági válság a fő okozója az autókereskedelemben meglévő problémáknak, hanem a túltermelés, és a felelőtlen finanszírozás - mondta Gablini Gábor, a Gépjármű Márkakereskedők Országos Szövetségének az elnöke egy Kecskeméten rendezett közgazdasági fórumon.

MTI Eco

A 2000-es évek közepén, amikor a fellendülés után elkezdett szűkülni a piac, a pénzügyi finanszírozók nulla százalékos befizetés mellett 10-12 éves részletfizetési kedvezményt is adtak, ami felelőtlenség volt - emlékeztetett Gablini Gábor.

Kifejtette: 2008-ban 30 százalékkal több autó készült a világban, mint amennyire vevő volt. Elérte az új autók száma azt a kritikus tömeget, ugyanakkor megérkezett a pénzügyi válság.

Ennek hatására a finanszírozók elfordultak nemcsak az autókereskedőktől, hanem a nagy gyáraktól is. "Ez egy pillanat alatt a feje tetejére állította azt a szakmát, ami egyébként sem állt stabilan a lábán" - fogalmazott a márkakereskedők szövetségének az elnöke.

Egyes előrejelzések szerint, a kínai autógyártás 2020-ra akár 20 százalékos részesedést is elérhet az autógyártásban, amit alátámaszt az, hogy évente egymillió mérnök kap diplomát a világ legnépesebb országában.

A cikk folytatása, valamint a témával kapcsolatos háttér és további információk a Világgazdaság Online-on!

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kpi.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!
A KPI kiadója a Mediaworks Hungary Zrt. © Minden jog fenntartva
A KPI kiadója a Mediaworks Hungary Zrt. © Minden jog fenntartva