2009.07.03. 12:47
140 üzlettel bővítene a Prada divatház
Az olasz Prada divatház a váslág ellenére jelentős potenciált lát a globális luxuspiacon. A vállalat a következő három évben világszerte 140 új üzlet nyitását tervezi. A dinamikus terjeszkedéssel közvetlen versenytársuk, az LVMH, a Gucci, a Hermes és a Chanel ellen próbál hatékonyan fellépni.
A Prada az olasz lapok szerint ugyanakkor hitelezőit próbálja a patináns tervekkel megnyugtatni. Patrizio Bertelli, a cég vezérigazgatója július végén lejáró 100 millió eurós hitelének két éves meghosszabbítását kérte az UniCredit és az Intensa bankoktól. A vezető továbbá 350 millió eurót kért az expanzió finanszírozására.
A Prada Európában, Japánban és az Egyesült Államokban, Kínában és Dél-Amerikában bővítene. A divatkonszern idén 1,5 milliárd eurós árbevétellel számol. A tervek szerint 2010-re 1,7, 2011-re 1,9 milliárd euróra bővítenék a forgalmat.