2009.07.20. 09:35
A jégkrémgyártókat alig érintette a válság
A válság hatására a jégkrémgyártóknál nőtt a kereslet az egységcsomagos termékek iránt
Viszonylag megúszták a válságot a jégkrémgyártók – mondta a Világgazdaságnak Szatóri László, az Unilever cég Algida gyűjtőmárkáit előállító veszprémi gyárának igazgatója.
A termékei 75-80 százalékát kivitelre gyártó üzem vezetője szerint ezt elsősorban a portfólió rugalmas változtatásával sikerült elérniük, hiszen a szektorban a fejlesztések másfél évvel előzik meg a piacra kerülést, a gyártás pedig akár egy évvel.
Ami változott: a válság hatására megnőtt a kereslet az egységcsomagokban forgalmazott impulzus termékek iránt – mondta Szatóri László, hozzátéve, hogy a magasabb árkategóriába tartozó cikkek inkább a gazdaságos (hatos-tízes) kiszerelésnek köszönhetően találnak már gazdára.
Az igazgatót az eladási adatok is igazolják: a Nielsen frissen publikált felmérése szerint a jégkrémek fő beszerzési helye a főleg szupermarketeket és diszkontokat magában foglaló, 401–2500 négyzetméteres alapterületű üzlettípus az impulzus (egyenként fogyasztható, például pálcás vagy tölcséres) és a nagy kiszerelésű termékek esetében is – előbbinél az összforgalom 63, utóbbinál 55 százaléka zajlott az elmúlt egy évben ezekben az üzletekben.