Hírek

2009.07.20. 09:35

A jégkrémgyártókat alig érintette a válság

A válság hatására a jégkrémgyártóknál nőtt a kereslet az egységcsomagos termékek iránt

Világgazdaság

Viszonylag megúszták a válságot a jégkrémgyártók – mondta a Világgazdaságnak Szatóri László, az Unilever cég Algida gyűjtőmárkáit előállító veszprémi gyárának igazgatója.

A termékei 75-80 százalékát kivitelre gyártó üzem vezetője szerint ezt elsősorban a portfólió rugalmas változtatásával sikerült elérniük, hiszen a szektorban a fejlesztések másfél évvel előzik meg a piacra kerülést, a gyártás pedig akár egy évvel.

Ami változott: a válság hatására megnőtt a kereslet az egységcsomagokban forgalmazott impulzus termékek iránt – mondta Szatóri László, hozzátéve, hogy a magasabb árkategóriába tartozó cikkek inkább a gazdaságos (hatos-tízes) kiszerelésnek köszönhetően találnak már gazdára.

Az igazgatót az eladási adatok is igazolják: a Nielsen frissen publikált felmérése szerint a jégkrémek fő beszerzési helye a főleg szupermarketeket és diszkontokat magában foglaló, 401–2500 négyzetméteres alapterületű üzlettípus az impulzus (egyenként fogyasztható, például pálcás vagy tölcséres) és a nagy kiszerelésű termékek esetében is – előbbinél az összforgalom 63, utóbbinál 55 százaléka zajlott az elmúlt egy évben ezekben az üzletekben.

A cikk teljes terjedelmében csak előfizetőink számára elérhető. A cikket - az összes mai cikkel együtt - egy emelt díjú SMS elküldésével olvashatja el.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kpi.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!
A KPI kiadója a Mediaworks Hungary Zrt. © Minden jog fenntartva
A KPI kiadója a Mediaworks Hungary Zrt. © Minden jog fenntartva