Hírek

2009.07.20. 06:00

Mindhalálig vásárlás - jótanácsok a tengerentúlra készülőknek

A shoppingolásért és a jó éttermekért látogat el az idén is a legtöbb külföldi az Egyesült Államokba – tudta meg a VG Online Karen MacDonaldtól, az egyik legnagyobb amerikai bevásárlóközpont üzemeltető csoport, a Taubman Centers kommunikációs igazgatójától.

Sági Gyöngyi

A társaság a Shop America szövetséggel, valamint az ottani kereskedelmi minisztériummal karöltve időről-időre elkészíti azt a felmérést, amely megmutatja, mennyit és mire költenek az USA-ba látogatók. A válaszadók közel negyede kimondottan vásárlási szándékkal érkezik, harmaduk pedig jelezte, noha nem ez az elsődleges célja, de ki nem hagyná az e téren ott kínálkozó lehetőségeket.

Márpedig azok ott valóban kimeríthetetlenek. Felmérés nélkül is megállapítható, hogy Amerika tényleg a bevásárló turisták paradicsoma, s a legtöbb helyen a „mindhalálig vásárlás”-ra buzdító szlogennel várják az arra tévedőket. Az ember – ha sorsa a tengerentúli országba vezérli - lépten-nyomon belebotlik az inkább nagyobb, mint kisebb plázákba, bevásárlóközpontokba, de akik a divattervezők egyedi boltjait kedvelik azok is megtalálják a nekik valót.

Kinek kellenek a plazák?

Az sem véletlen, hogy a vásárlásmánia nyomán ott született meg a gyári készletek kiárusítását célzó és a legnagyobb kedvezményeket kínáló outletek ötlete is.  Ez a kereskedelmi forma azóta Európában is szép lassan terjed, néhány éve Magyarországon is megjelentek az első ilyen fecskék. 

Az említett felmérés elárulja, hogy az Egyesült Államokba látogató külföldiek személyenként átlag 3700 dollárt költenek az ott-tartózkodásra, beleértve a szállásköltséget is, de ebből legalább 1000-1100 dollárt a plázákban, outletekben hagynak. A turisták leggyakrabban férfi és női ruházatra, illetve cipőre költenek, de kedvelt úti ajándékok a parfümök, kozmetikumok is. Éppen a kínálati bőség okán az odatévedő külföldieknek viszont érdemes jó előre tájékozódni a  lehetőségekről. Azért a bizonyos ezer dollárért ugyanis még több dolgot kaphatunk, ha előrelátóak vagyunk.

Kezdjük az odajutással. Az amerikai szállodaláncok többsége szoros kapcsolatban van a helyi plázatársaságokkal, outlet centerekkel. Ennek révén jó néhány városban adódik arra lehetőség, hogy a szállóvendégek a hotelből a bevásárlóközpontokba díjmentes, vagy minimális térítésű transzferrel jussanak el. Ez főként  a gyári kiárusító központoknál számít, azok ugyanis többnyire az adott városon kívül találhatók meg, tömegközlekedéssel nem nagyon közelíthetők meg, marad az autóbérlés, vagy a célirányos buszjárat.

Érdemes azt iránt is tudakolózni a recepción, hogy a környékbeli bevásárlóközpontoknak van-e vásárlástámogató programja, beleértve a nagyon hasznos, további kedvezményeket nyújtó kuponfüzeteket. Ha ezek a hotelekben nem szerezhetőek be, a plázák, outlet centerek vevőszolgálatán mindenképpen hozzáférhetőek. Van ahol ezt is ingyen adják, van ahol néhány dollárt elkérnek érte.

További jótanácsokért kattintson ide

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kpi.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!
A KPI kiadója a Mediaworks Hungary Zrt. © Minden jog fenntartva
A KPI kiadója a Mediaworks Hungary Zrt. © Minden jog fenntartva