2009.07.22. 07:40
Tényleg fogyaszt, lúgosít, méregtelenít? Sorra bünteti a cégeket a GVH
A Gazdasági Versenyhivatal elé egyre több, a fogyasztókat érintő ügy kerül – tavaly 1500 panasz volt
Tisztességtelenül akciózott-e a Coop Hungary? Valóban a tavasz legsikeresebb fogyókúráját kínálta menüivel a Gastroyal? Ezt is vizsgálja a napokban indított eljárásaiban a Gazdasági Versenyhivatal.
A Coop azzal érdemelte ki a versenyhatóság figyelmét, hogy tavaly novembertől ez év áprilisáig nemigen tartotta be a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló törvény rendelkezéseit. A kiadványaiban meghirdetett termékeket egyáltalán nem forgalmazták az üzletei, vagy nem készültek fel elegendő kedvezményes áruval, illetve megesett, hogy nem a reklámozott áron értékesítették azokat.
A GVH több hasonló ügyet vizsgál, például a Penny Market születésnapi akcióját. Már korábban nyomatékosan felhívta a figyelmet arra, hogy az üzletek jogsértést követnek el, ha a meghirdetett időszakban nem gondoskodnak elegendő termékről.
A versenyhatóság észrevételei szerint kifogásolható módon akciózott az Unilever is, mivel olyan árra nyújtott kedvezményt, amelyet az akciót megelőzően nem is alkalmazott. A vizsgálat kideríti, valóban így történt-e.
A Gastroyal ugyancsak megsérthette a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmát. Kérdés, tudja-e igazolni, hogy ételsora „fogyaszt, lúgosít, méregtelenít”, illetve helye van „minden idők legjobb nyolc fogyókúrája” között. A versenytanács számos határozatában kifejtette, hogy a reklámokban közölt állításnak valósnak kell lennie, és csínján kell bánni a felsőfokú jelzők használatával. A napokban például az Avon Kft.-t bírságolta meg 40 millió forintra, mert bizonyos termékeinek gyorsan szépítő, fiatalító hatásait nem tudta alátámasztani.