Hírek

2009.08.18. 17:55

Elkészültek a síkvidéki alagutak és még egy völgyhíd

Az utolsó, 1331 méter hosszú „A” jelű alagút fejtése is befejeződött ma az M6-os autópálya Szekszárd-Bóly közötti szakaszának építkezésén, amellyel a másik három alagúttal együtt a Strabag AG másfél év alatt végzett.

VG Online

A Mecsek Autópálya Koncessziós Zrt. (MAK) irányításával épülő M6/M60 autópálya Szekszárd-Bóly-Pécs közötti szakasza az alagutakkal együtt a határidőre, azaz 2010. március 31-ig elkészül.

A Strabag AG, a Colas SA, valamint a John Laing Infrastructure Limited, illetve az Intertoll Europe Zrt alkotta Mecsek Autópálya Koncessziós Zrt. építi az M6-os autópálya Szekszárd és Bóly közötti 48 kilométeres szakaszát, ahol összesen négy alagút készül.

A leghosszabb ezek közül az „A” jelű, melynek építési munkálatai, a másik három alagúttal együtt 2008 februárjában kezdődtek. A fejtéssel másfél év alatt végeztek a kivitelezők, akik ma ünnepséget tartottak az alagútban abból az alkalomból, hogy a fejtőgépek befejezték a munkát és átjárhatóvá vált az utolsó alagútjárat is.

Az alagutat speciális zárt építési módú NATM osztrák technológia alkalmazásával építették. A technológia lényege, hogy a kalottot, a magot és az ellenboltot lőttbeton biztosítással külön-külön fejtették. Az „A” alagút felett 46 méteres fedőréteg van, mely az osztrák módszernek köszönhetően hamar konszolidálódott.

A most áttört 1331 méter hosszú alagút az utolsó volt a sorban. Összesen 2X4 alagút járatot fejtettek ki ezen a szakaszon: az előbbi „A” jelűn kívül a „B” jelű 2x386, a „C” 2x865 a „D” jelű pedig 2x414 méter hosszú.

A cikk teljes terjedelemben itt olvasható!

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kpi.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!
A KPI kiadója a Mediaworks Hungary Zrt. © Minden jog fenntartva
A KPI kiadója a Mediaworks Hungary Zrt. © Minden jog fenntartva