Hírek

2009.08.27. 11:24

Étellel, zenével csalogatják a légicégek az utasokat

Bővíti az üzleti utasoknak szánt fedélzeti szolgáltatásait az amerikai Delta légitársaság: a New York–Los Angeles járaton már nemcsak szendvicseket osztogat, hanem meleg és nagyobb adagban felszolgált ételeket is, kérésre zenehallgatást és elektronikus játékokat szintén elérhetővé tesz.

VG

Bejelentette továbbá, hogy az eddig főleg a nemzetközi utasok számára elérhető BusinessElite nevű programot belföldi járatain is életbe lépteti, ezenkívül vezeték nélküli fedélzeti internetet lehet igénybe venni az év végétől a belföldi gépeken. Megtörni látszik tehát a jég; szakértők szerint ha a világ legnagyobb légicége lép, több versenytárs is követi majd.

A veszteségei csökkentésére összpontosító Malév új kereskedelmi stratégiájának is egyik fontos eleme a vállalati ügyfelek felértékelése. Erre utal, hogy márciustól már működik a Corporate Saver program. „Olyan rugalmas ajánlatot kínálunk, amely a nagyvállalatok mellett a kis és közepes cégek számára is biztosít előnyöket, és az egyéni igényekhez is igazodik. A vállalati szerződéseink négy hónap alatt megháromszorozódtak Magyarországon, a külpiacokon pedig 50 százalékkal nőtt a céges ügyfeleink száma” – mondta lapunknak Karim Makhlouf vezérigazgató-helyettes.

Sok légitársaság csökkentette prémium helyeinek árát, vagy egyéb kedvezményeket nyújt ügyfeleinek, annak érdekében, hogy visszacsalogassa azokat, akik a válság hatására inkább a repülőgépek hátsó felébe vagy fapados légitársaságok gépeire ültek át. A British Airways (BA) például májusban egyet fizet, kettőt vihet ajánlatot hirdetett meg, valamit lehetőséget biztosított arra, hogy internetes rendelés esetén kedvező áron magasabb osztályra cserélhessék jegyüket az utasok.

A cikk teljes terjedelemben itt olvasható!

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kpi.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!
A KPI kiadója a Mediaworks Hungary Zrt. © Minden jog fenntartva
A KPI kiadója a Mediaworks Hungary Zrt. © Minden jog fenntartva