2009.08.19. 11:14
Olcsó kenyérrel csábítanak minket a multik
A nagy áruházláncok részben az olcsó kenyérre építették vásárlócsalogató stratégiájukat - nem meglepő, hogy a hazai piac felét megszerezték. A lassan magukra találó pékségek régi ízekkel és minőséggel csalogatják vevőiket - írja a Népszabadság.
Manapság kétféleképpen lehet érvényesülni: nagyon becsületesen vagy nagyon slendrián módon - mondta a Népszabadságnak Szentesi Dániel, a Nonstop sütöde vezetője. Ez a pékség ma is sok munkát igénylő, hagyományosan kovászolt kenyeret készít, A minőségnek ára van: a harminc embert foglalkoztató csömöri vállalkozás húsz év után jutott el oda, hogy az idén megnyitotta két saját üzletét.
Igaz, azok sem mind jártak jobban, akik úgy döntöttek, hogy a nagy kereskedelmi hálózatok háza táján próbálnak szerencsét. A kereskedők által diktált feltételek - az alacsony ár - miatt olyan szakmai kompromisszumokat kellett kötniük, amit nem mindenkinek vett be a gyomra. Néha szó szerint: Szentesi Dániel ismert olyan, multinak beszállító kollégát, aki rendre hozzájuk járt kenyeret venni, mert a sajátját nem bírta megenni. A mostanság bedőlő pékvállalkozások között jó néhány korábbi beszállítóról is tudnak, s ez minden bizonnyal összefügg azzal, hogy több hipermarketlánc - köztük a Tesco, az Auchan és a Cora - néhány éve ráállt a helyben sütött, saját márkás kenyérre.
A cikk teljes terjedelemben itt olvasható!