2009.08.26. 08:14
Önálló bankot csinál magából a Tesco
Jövő év végéig elindítja jelzáloghitelezési üzletágát a Tesco. A kiskereskedelmi lánc először Nagy-Britanniában kínálja majd szolgáltatásait, méghozzá a Glasgowban létrehozandó, nyolcszáz fős telefonos és internetes ügyfélszolgálata révén. Addigra folyószámla-vezetéssel is bővítik repertoárjukat.
Andrew Higginson, a cég szolgáltatásokért felelős igazgatója szerint ideális időben lépnek a piacra, mivel a nagy jelzáloghitelezőket padlóra küldte az ingatlanbuborék kipukkadása és a pénzpiaci válság, azaz egy szintről indulhatnak és vívhatnak versenyt a fogyasztók megnyeréséért. Ebben Alistair Darling pénzügyminiszter személyében pártfogóra is leltek - írta a Népszabadság.
A bankok szűkmarkúságát, megszigorított hitelezési gyakorlatát ostorozó Darling különösen az állami segítséggel talpra állított Lloyds Banking Grouptól és a Royal Bank of Scotlandtól (RBS) várt volna el ügyfélbarát lépéseket, ám ők ezzel adósok maradtak. A pénzügyminiszter példaként állította eléjük a Tescót, amikor a minap a cég edinbourgh-i központjában köszönetet mondott a munkahelyteremtő beruházásért és támogatásáról biztosította a terveket.
A Tesco tavaly hárommilliárd fontot meghaladó nyereséget ért el, ám ennek alig nyolc százalékát, 244 milliót hoztak a pénzügyi szolgáltatások, elsősorban a fogyasztási kölcsönök, a hitelkártyák és a biztosítások. Nagyjából ugyanennyit dobott be a közösbe a jelenleg négyszáz főt foglalkoztató szolgáltatási üzletág másik két húzó ereje, az internetes bevásárlóközpont és a mobilszolgáltatás.
A cikk teljes terjedelemben itt olvasható!