Hírek

2009.08.07. 12:59

Sziget Fesztivál: mi, mennyi és ki jár jól?

Bár a szigeti buli belépőinek ára az áfaemeléssel együtt tavaly óta mintegy tíz százalékkal drágult, a nyitás előtt két héttel már 35 ezer hetijegy elkelt elővételben, ami időarányosan jobb eredmény, mint az egy évvel ezelőtti – írja a HVG.hu.

HVG - FOTÓ: Kallus György

Az hogy az összes bevétel 75 százalékát a jegyek teszik ki, rekordnak számít és a válsággal magyarázható. A gazdasági krízis ugyanis átrendezte a fesztivál 2,65 milliárd forintos költségvetésének bevételi oldalát. A szponzori befizetések csak 18 százalékban töltik fel a büdzsét, holott tavaly 22-23 százalékos, korábban pedig 25 százalékos részt képviseltek abban.

Az idei nyári fesztiválok sora egyébként egyelőre sikersztorinak tűnik. A Sziget Kft. által 600 millió forintos költségvetéssel rendezett Balaton Sound például 200 millió forintos nyereséget hozott. A 30 százalékos profitráta elérése a Sziget esetében hiú reménynek tűnik. Stabil jövedelmet kalkulálhatnak a szervezők a vendéglátásból származó forintokkal, amelyek 200 millió forint körüli összegükkel az összes bevétel 7 százalékára rúgnak majd - írja a lap.

Ebből 70 millió forintot hozhat a szuveníreket és élelmet árusító boltosoktól beszedett helypénz és 130 milliót a Szigeten fogyasztott italok után bejövő pénz. Az idei kiadások több mint harmada, csaknem 1 milliárd forint a külföldi sztárok gázsijára megy el.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kpi.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!
A KPI kiadója a Mediaworks Hungary Zrt. © Minden jog fenntartva
A KPI kiadója a Mediaworks Hungary Zrt. © Minden jog fenntartva