2009.09.02. 12:34
A Tesco az időjárásból jósol forgalmat
A Tesco áruházlánc saját meteorológiai csoportot foglalkoztat, amelytől azt remélik, hogy az időjárás változásainak előrejelzésével a fogyasztók vásárlási kedvét is fel tudják mérni – írja a hvg.hu a Daily Mail alapján.
A brit hipermarket-lánc által foglalkoztatott időjósok három év alatt készítettek egy szoftvert, amely kalkulálja a vásárlói viselkedési minták változásait. A Tesco azt várja a fejlesztéstől, hogy költségcsökkentést tesz lehetővé, s elejét veszi az élelmiszerek megromlásának - írja a hvg.hu.
A hipermarketek a grillhúsokat például az alapján rendelik meg, hogy mikor várható a napsütés és a meleg idő, azonban ilyenkor nagy mennyiségű raktárkészlet maradhat a nyakukon, ha hirtelen megváltozik az időjárás, s ezzel együtt a fogyasztói igények is.
A szoftver 12 brit kistérség meteorológiai adataiból dolgozik, amelyet az elmúlt három évben gyűjtöttek össze.
A témával kapcsolatos háttér és további információk a Világgazdaság Online-on!