2009.09.17. 13:10
Gondolta volna? - Imádjuk a gyümölcsjoghurtot
Az egészséges étkezésre való törekvést joghurtnál nem zavarja a válság: A hazai joghurt-fogyasztás 5 százalékkal emelkedett egyik évről a másikra, és 2008 szeptember-2009 augusztusban meghaladta a 67 ezer tonnát. Többek között ezet állapítja meg a Nielsen Kiskereskedelmi Indexe.
Ugyanakkor több mint 35 milliárd forintért adtak el joghurtot. Értékben 3 százalékkal bővült a piac. A gyümölcsjoghurt 29 milliárd forint feletti bolti eladásával a Nielsen által mért élelmiszerek forgalom szerinti rangsorában a tizenegyedik. Megelőzi például a tejfölt, sós rágcsálnivalót és tésztát.
A fogyasztás növekedését ösztönözte, hogy a hazai joghurt-kínálatban 90 új termék jelent meg az elmúlt év során. Egyrészt az olcsóbb cikkek választéka bővült, másrészt terjednek a kereskedelmi márkák. A magasabb árszegmensben pedig a gyártók a korábbinál intenzívebben promóciózták a joghurtokat.
A gyümölcsjoghurt olyannyira kedvelt, hogy a kiskereskedelemben négy és félszer annyit adnak el belőle, mint a natúrból: Natúr joghurtból az éves értékesített mennyiség közel 12 ezer tonna, gyümölcsjoghurtból pedig meghaladja az 55 ezer tonnát.
Az alapanyagok áremelkedése miatt, tavalyelőtt végbement nagyobb drágulás után idén valamelyest csökkentek a mennyiségi eladással súlyozott átlagos fogyasztói árak. Amíg egy kilogramm gyümölcsjoghurt 2007 július-augusztusban 504 forintba került, rá egy évre pedig 536-ba, addig idén csak 518 forintba.
A cikk teljes terjedelemben itt olvasható!