Hírek

2009.09.04. 11:26

Mivel rukkol elő a Sony és a Samsung? Nem a méret a lényeg

A legszembetűnőbb a képernyőerdő, amely mától a világ legnagyobb szórakoztatóelektronikai és háztartásikészülék-vásárán (IFA) fogadja a több tízezer odalátogatót. A tévébiznisz szinte kimeríthetetlen, erre utal az a számtalan újdonság, amelyet jövő szerdáig mutatnak be Berlinben.

VG Online

Nem véletlenül, hiszen Európában még ma is televíziókból lehet a legtöbbet eladni, a német GfK előrejelzése szerint az idén 43,5 millió LCD- és 4,3 millió plazmatévé találhat gazdára, ez közel 30 milliárd eurós üzletet jelent majd a gyártóknak.

A gyártók versenye azonban ma már messze nem csak a képernyőméretről szól.

Az előzetes hírek szerint Berlinben már láthatók az első piacérett prototípusok a háromdimenziós (3D) filmek lejátszására alkalmas televíziókból.

A Sony bejelentette, jövőre már piacra is akar lépni az első ilyen modellekkel.

A Samsung pedig, úgy hírlik, itt mutatja be az első 400 Hz-es modelljét; a ma kapható digitális (HD-) tévék képernyőfrissítése 100–200 Hz. Elvárás azonban az is, hogy a legújabb készülékek a jövőben már a világhálóval is beszélő viszonyban legyenek, ezt nevezik webtévének.

A házimozi-rendszerek egyik fő újdonsága pedig, hogy az egyes eszközök zsinórhegyek helyett vezeték nélkül csatlakoznak egymáshoz. Ezen a területen azonban ma még két, egymástól eltérő frekvenciákat használó technológia – a Wireless HD és a WHDI (Wireless Home Digital Interface) – áll egymással harcban, külön-külön is nagy nevekkel a hátuk mögött. Hasonló formátumháború zajlott néhány éve az optikai lemezek piacán, ahol végül a Blu-ray győzedelmeskedett, a gyártók ma már ennek 3D-s változataival is megjelennek.

Márpedig soha ekkora szüksége nem volt a szórakoztatóelektronikai és a háztartási készülékek iparának arra, hogy a termékeit a vevők is piacképesnek tartsák, mint a mostani helyzetben.

Az első fél évben Európában értékben mintegy 12 százalékkal estek vissza az eladások, igaz, a legnagyobb piacnak számító Németországban stagnálás volt megfigyelhető, Kelet-Európában viszont az átlagot meghaladó mértékben apadt az értékesítés. Piaci szakértők szerint azonban, noha a válság ezeket az iparágakat sem kerüli el, kevésbé érinti, mint más fogyasztásicikk-ágazatokat.

A cikk teljes terjedelmében csak előfizetőink számára elérhető. A cikket - az összes mai cikkel együtt - egy emelt díjú SMS elküldésével olvashatja el.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kpi.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!
A KPI kiadója a Mediaworks Hungary Zrt. © Minden jog fenntartva
A KPI kiadója a Mediaworks Hungary Zrt. © Minden jog fenntartva