Hírek

2009.09.03. 13:37

Vajon miért nem bízunk a bankokban?

Közép-európában befektetési tanácsokat főleg a családtól fogadnak el, Nyugat-Európában viszont a bankokat részesítik előnyben. Mindenütt jellemző, hogy pénzügyi szolgáltatókat a korábbi tapasztalatok alapján választják az emberek, és ha már döntöttek, nem szeretnek gyakran váltani.

VG Online

A válság megingatta az emberek bizalmát, a pénzügyi intézményekben: a magyar lakosság csaknem 60 százaléka kevésbé bízik a pénzügyi szolgáltatókban, mint egy évvel ezelőtt. Ez azonban nem csak nálunk és a közép-európai régióban van így, hanem a fejlett nyugat-európai országokban is − derül ki az Aviva Életbiztosító által végzett Európa 11 országára kiterjedő kutatásából.
 
 A bizalomvesztés mellett az is közrejátszik a befektetési kedv visszaesésében, hogy az emberek kevésbé hajlandóak kockázatot vállalni, mint öt évvel ezelőtt. A kelet-közép európai régióban a magyarok a leginkább borúlátóak, majdnem 90 százalékuk érzi úgy, hogy általánosan az egész élet kockázatosabb napjainkban, bár ez a szám Romániában és a Cseh Köztársaságban is meghaladja a 70 százalékot.
 
Ha a bizalomvesztés ellenére mégis befektetési tanácsot kérnek az emberek, akkor a magyarok 40 százaléka a családjától kapott információban bízik, és csak 12 százalékuk fordul a pénzintézetekhez. A kelet közép európai régió országaiban hasonló a sorrend, mint nálunk, viszont Nyugat-Európában még mindig a bankokat részesítik előnyben a befektetési tanácsok forrásaként, de a család itt is második helyen áll. A kutatásból az is kiderül, hogy ha elégedett egy szolgáltatással az ügyfél, ezt az információt szereti megosztani a környezetével, a barátokkal és a családdal.


 
„A biztosítási piac sajátossága, hogy az ügyfelek leginkább az ismeretségi körből érkező tanács alapján döntenek a legtöbbször, ebben az esetben viszont előfordulhat, hogy nem teljes körű tájékoztatást kapnak az adott termékről, arról nem is beszélve, hogy nem ismerjük meg a többi konstrukciót.” – hangsúlyozta Zolnay Judit, az Aviva Életbiztosító értékesítési és marketing vezérigazgató-helyettese.


 
A pénzügyi szolgáltató partner kiválasztásánál a vizsgált országok többségében az adott céggel kapcsolatos korábbi tapasztalat került az első helyre, csak Romániában és Lengyelországban hallgatnak jobban a család vagy a barátok tanácsaira. Mindenütt fontos szempontként jelölték meg a válaszadók, hogy szívesebben döntenek olyan cég mellett, ami már régóta működik. Abban viszont egyetértés volt, hogy miután letették a voksukat egy pénzintézet mellett, kitartanak, nem szeretnek váltani.

A cikk teljes terjedelemben itt olvasható!

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kpi.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!
A KPI kiadója a Mediaworks Hungary Zrt. © Minden jog fenntartva
A KPI kiadója a Mediaworks Hungary Zrt. © Minden jog fenntartva