Hírek

2009.11.23. 13:21

A nők vasalót, porszívót vesznek, a férfiak TV-t

Erőteljes munkamegosztás látszik kibontakozni a vásárlások döntési folyamataiban. Egyes kérdésekben a nők hoznak ítéletet, más területeken a férfiak, hiszen mindkét nem tagjai különböző témákban számítanak „szakértőnek”. A nők a termékek kiválasztásánál sok esetben elsősorban a dizájnra fókuszálnak, s amennyiben ez a tulajdonság az elsődleges döntő tényező, a nők mondják ki a végső szót.

Ipsos

A férfiak a műszaki adatok mérlegelése és a különböző típusok tudásának számszaki összevetése esetén kerülhetnek döntő pozícióba. A résztvevők válaszai alapján a háztartásokban jellemzően vasalót, porszívót vagy mosógépet inkább a nők vesznek, TV-t vagy hi-fi-t pedig a férfiak.

Érdekes eredmény azonban, hogy az árról közösen döntenek a párok – ezek a legfontosabb megállapításai annak az online fókuszcsoportos módszernek, amit októberben tesztelt Magyarországon a Gemius, s az Ipsos a Samsunggal és a Kirowskival közösen. A kutatás érdekes eredményekkel szolgált arra vonatkozóan, miként hoznak vásárlási döntéseket a fogyasztók a műszaki cikkek beszerzésekor.

Eszerint a nők a termékek kiválasztásánál sok esetben elsősorban a dizájnra fókuszálnak, és amennyiben ez a tulajdonság az elsődleges döntő tényező, a nők mondják ki a végső szót. Másrészről a férfiak a műszaki adatok mérlegelése és a különböző típusok tudásának számszaki összevetése esetén kerülhetnek döntő pozícióba. A résztvevők válaszai alapján a háztartásokban jellemzően vasalót, porszívót vagy mosógépet inkább a nők vesznek, TV-t vagy hi-fi-t pedig a férfiak. Érdekes eredmény azonban, hogy az árról közösen döntenek a párok.

A cikk teljes terjedelemben itt olvasható!

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kpi.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!
A KPI kiadója a Mediaworks Hungary Zrt. © Minden jog fenntartva
A KPI kiadója a Mediaworks Hungary Zrt. © Minden jog fenntartva