Hírek

2009.11.27. 11:19

Dezodor és tusfürdő a sztár karácsonykor

Egyre népszerűbb karácsonyi ajándék néhány testápoló szer és kozmetikum, dekoratívan összecsomagolva. Ilyen ajándékcsomagokból több mint három milliárd forint értékben adtak el a kiskereskedelemben tavaly; kilenc százalékkal többet, mint egy évvel korábban. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen piackutató intézet.

Nielsen

November első hetében kezdődött érzékelhetően emelkedni az ajándékcsomagok vásárlása tavaly. Végül a karácsonyi csomagok teljes forgalmának közel kétharmada három hét alatt bonyolódott le.

A forgalom nagyobb része, 59 százaléka jutott a nők számára összeállított ajándékcsomagokra, míg a többit férfiaknak vásárolták. Az ajándékozók összecsomagolva a legtöbbet dezodorból és tusfürdőből tettek a csomagokba, egyaránt közel 1 milliárd forint értékben. Utánuk sorrendben a test- és kézápoló krém, szappan majd sampon következik. Ugyanakkor szélesedett a választék. Amíg tavalyelőtt november-decemberben az üzletek 733 különböző ajándék-összeállítást kínáltak, addig múlt évben már 877-et. A növekedés oka, hogy a korábbi évekkel szemben több gyártó jelent meg karácsonyi ajándékcsomagos kínálattal. 

A mennyiségi eladás stabilan 2 millió darab csomag tavaly is, az ezelőtti évben is. Ugyanakkor a piac némileg eltolódott a legalacsonyabb áraktól a közepesek irányába. Változott a kereskedelmi csatornák pozíciója. Értékben a drogériák egyik évről a másikra 9 százalékkal több ajándékcsomagot forgalmaztak. A 400 négyzetméteres és kisebb üzleteknél pedig plusz 10 százalékot regisztrált a Nielsen.

A felmérésről további érdekességeket itt olvashat

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kpi.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!
A KPI kiadója a Mediaworks Hungary Zrt. © Minden jog fenntartva
A KPI kiadója a Mediaworks Hungary Zrt. © Minden jog fenntartva