2009.11.10. 15:28
Minden huszadik céges autót műholdról követnek
Látványosan növekszik a GPS alapú autós nyomkövetés hazai piaca. A flottakövetés alkalmazása gyorsan megtérülő beruházás, ezért egyre népszerűbb a sok autóval rendelkező vállalatok körében. Az eladások csaknem negyedével emelkedtek, a lehetőségeket pedig jól jelzi, hogy a magyar piac 20 százalékos lemaradásban van a szintén bővülő nyugat-európaihoz képest.
Ma a teljes hazai járműparkból a becslések szerint összesen 55 ezerben lehet valamilyen GPS alapú nyomkövető, amely a többmilliós teljes autóállományt tekintve elenyésző. Jobb a helyzet a mintegy 800 ezer hazai céges autó esetében, amelynek nagyjából öt százalékában, 40 ezer járműben fut flottakövető rendszer. Ezzel szemben Nyugat-Európában a vállalati járművek 25, de Németországban például 30 százaléka rendelkezik flottakövetéssel. Hazánkban alig három éve az összes beépített GPS nyomkövető berendezések száma még csak 30 ezer körül lehetett, a fejlődés tehát így is dinamikus.
A trendeket jól mutatja, hogy a piacvezető Secret Control idei eladásai 2008 azonos időszakához képest 27 százalékos növekedést mutatnak, és elérik a 4.500 darabot. A cég szolgáltatási és értékesítési árbevétele pedig már most meghaladja a teljes tavalyi 1,2 milliárd forintot. A vállalat szállítmányozókból, kereskedelmi láncokból álló, hagyományosnak nevezhető ügyfélköre közműszolgáltatókkal, más szolgáltató- és gyártó cégekkel bővült − nyilatkozta Varga Zoltán, a vállalat ügyvezetője.
Az ugrásszerű fejlődés hátterében egyértelműen a költséghatékonyságra törekvés áll − mutatott rá a szakértő. A flottakövetési beruházások megtérülése az üzemanyaglopások és a rejtett magánjellegű használat megszűnése miatt hónapokban mérhető.
A cikk teljes terjedelemben itt olvasható!