Hírek

2009.11.02. 10:18

Semmit sem nyerünk a vonalbezárásokkal

A kormány jövő évtől 33 vasúti vonalon felfüggesztené a személyszállítást, azonban az illetékesek nyilatkozataiból nem derül ki, pontosan mekkora megtakarítása és haszna származna az országnak a több ezer embert érintő intézkedésből. Mivel a közlekedési tárca nem válaszolt ezirányú érdeklődésünkre, magunk mentünk utána az ügynek. Azt találtuk, hogy egy forintot sem nyerünk a vonalbezárásokkal, sőt többletköltségekre is számíthatunk. Ezek pedig végül a költségvetés kiadásait fogják növelni.

Hírszerző

Mint ahogyan arról már korábban a Világgazdaság Online is beszámolt, januártól a közlekedési tárca felfüggeszti a személyszállítást 33 vasúti vonalon. Az intézkedés annak a nyáron meglebegtetett megtakarítási csomagnak a része, amellyel jövőre a kormány 40 milliárd forinttal csökkentené a közösségi közlekedésre fordított költségvetési kiadásokat a MÁV pazarló szervezetének átalakításával és a vasúti valamint az autóbuszos személyszállítás párhuzamosságainak kigyomlálásával.

Októberben azonban, amikor Hónig Péter közlekedési miniszter bejelentette a konkrétabb átalakítási terveket, kiderült: jövőre csak a párhuzamosságok megszüntetésével foglalkozik a kormány, ami elsősorban az említett vonalbezárásokat fogja jelenteni, a MÁV vízfejének lecsapolását inkább nem erőlteti, pedig ez elvileg megelőzte volna a vonalbezárásokat - írta összeállításában a Hírszerző.

A közlekedési miniszter nyilatkozataiból kiderült az is, hogy a 40 milliárdos megtakarítás tulajdonképpen csak 2,5 milliárdos vagy 8 milliárdos várt költségcsökkenést jelent majd a MÁV-nál. Mellesleg a reformhoz a MÁV-nak egy 48 milliárdos hitelt kell majd felvennie. 

A cikk a Világgazdaság honlapján folytatódik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kpi.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!
A KPI kiadója a Mediaworks Hungary Zrt. © Minden jog fenntartva
A KPI kiadója a Mediaworks Hungary Zrt. © Minden jog fenntartva