2010.01.05. 15:21
A Nestlé pizzát vett csoki helyett
Újabb fordulóponthoz érkezett a Cadbury és a Kraft harca. Az amerikai konszern módosította a brit csokoládégyártónak tett ellenséges felvásárlási ajánlatot. Ezzel párhuzamosan a Nestlé hivatalosan is kijelentkezett a Cadbury kérői közül és ehelyett megvásárolta a Kraft Észak-amerikai pizzagyártó üzletágát.
A Kraft 16,5 milliárd dollárt kínál a Cadburyért, az összegnek immár nagyobb részét készpénzben adná, miután ma módosította vételi ajánlatát. Az ajánlat "megédesítése" nyilván összefügg azzal, hogy a Kraft ma 3,4 milliárd dollárt a Nestlének adta el az Észak-amerikai pizzagyártó üzletágát – jelenti az AP.
Ezek után a Nestlé – a korábbi találgatásokkal ellentétben – már nem tekinthető a Cadbury kérőjének és jelenleg a Krafté az egyetlen hivatalos ajánlat. A Charles Stanley & Co. elemzője szerint ugyan a Hershey még mindig bejelentkezhet a Cadburyért, jelenleg a Kraft a legesélyesebb a brit édességgyártóért folytatott harcban.
A Cadbury részvényeinek árfolyama a hír hatására 1,9 százalékkal visszaesett, de még így is messze felülmúlja a Kraft ajánlatában szereplő összeget. A brit cég nemrég megerősítette, hogy önállóan szeretné folytatni működését, ezt aláhúzta eredmény várakozásainak javításával is. A brit közvélemény és politika élesen reagált a Kraft ellenséges közeledésére egyrészt a márka történelmi jelentősége, másrészt az amerikai konszern tulajdonosi összetétele miatt is. A Cadbury a Kraft mai lépésére úgy reagált: a cég ismét célt tévesztett és ajánlata továbbra sem megfelelő.