2010.01.21. 10:11
Audi, Volkswagen, koda – Hogy alakultak az eladások itthon?
A Porsche Hungaria mind a személyautók, mind pedig a haszonjárművek piacán elérte a 2009-es évre előirányzott legfőbb céljait, így forgalmának a piaci átlagnál kisebb visszaesésével jelentősen erősítette vezető szerepét a magyar piacon
Az elmúlt évben a cég által képviselt öt márka, és a Porsche Inter Auto Magyarország csoporthoz tartozó Porsche márka kiszállításait követően összesen 17 384 új gépkocsi került a vásárlókhoz.
Ezzel a Porsche Hungaria már 6. éve a legtöbb új gépkocsit értékesítő hazai importőr, és a személygépkocsi piacon elért 20 százalékos, valamint a haszonjárművek forgalmazásán belül szerzett 15,6 százalékos piaci részesedésével sikerrel teljesítette a tavalyi évre kitűzött terveit.
A márkák közötti versenyben az Audi tovább erősítette vezető szerepét a prémium kategóriában, ahol piaci részesedése 38 százalékra nőtt. Megőrizte piacvezető pozícióját a garanciális használtautókat értékesítő Weltauto, míg a Volkswagen továbbra is a 3. helyet foglalja el a márkák hazai rangsorában. A kishaszonjárművek pick-up kategória nélküli forgalmát tekintve 2009-ben a Volkswagen Haszonjárművek szerezte meg a piacvezető pozíciót 15,6 százalékos részesedéssel.
Márkánkénti bontásban a tavalyi évben, 1.151 Audi, 2.235 SEAT, 5.361 koda, 7.059 Volkswagen és 1.476 Volkswagen Haszonjármű és 102 Porsche kiszállítása valósult meg. A minőségi használt autókat forgalmazó Weltauto üzletág országos hálózata összesen 7010 használtautót értékesített.
A piaci részesedés az Audinál 1,5 százalékra emelkedett, a SEAT 2,8 százalékkal megőrizte tavalyi részesedését, míg ez a kodánál 7,25, a Volkswagennél pedig 9 százalék volt. A márkák kínálatán belül az egyes kategóriákban piacvezető pozíciót szerzett az Audi A4, az Audi Q5, a Volkswagen Caddy és a Skoda Praktik, és szeptemberi bevezetése ellenére a második helyre került a tavaly az „Év autójának” választott új Volkswagen Polo.
A cégcsoport eddigi 19 éves működése alatt 470.000 új gépkocsit adott át a vásárlóknak. A márkakereskedői hálózat 167 értékesítési- és 268 szerviz-pontból áll, amely biztos alapot ad a teljeskörű szolgáltatások eléréséhez. A román valamint az ukrán piaci forgalom kiteljesedésével, 2009-ben még erőteljesebbé vált a Parts Center Budapest logisztikai központ regionális szerepe.