Hírek

2010.01.05. 09:48

Egy plázányi söröző – Vége a hagyományos bevásárlóközpontoknak?

Kérdés a cseh kiskereskedelmi piacról: mi lehet 2010–11-ben a nagy dobás? Válasz: a tematikus pláza, például az olyan, amelyikben csak éttermek, kávézók, szendvicsbárok, sörözők vagy tejivók vannak.

Világgazdaság

A válaszadó egy nemzetközi tanácsadó cég szakértője, aki szerint végképp befellegzett az „átlagos” bevásárlóközpontoknak, ahol a mozi–hipermarket–ruhaáruházak–elektronikai bolt–bankok mixével fémjelzett kínálatot találja a vendég. Jönnek a hedonisták igényeit kielégítő központok, amelyek lehet, hogy nem 40-50 ezer négyzetméteresek, de koncentráltan adják a hatalmas választékot, és persze lehetőleg jól kiegészítik egymást.

Magyarországon egyelőre nem tudni ilyen tervekről, de a fővárosban már vannak kifinomodóban lévő alpiacok, amelyek nem emeletes, hanem vízszintes koncentrációt mutatnak. Az egyik ilyen a Liszt Ferenc tér és környéke, ahol inkább a környéke lesz érdekes, hiszen a kapcsolódó utcákban is egymás után nyitnak az újabb vendéglátóegységek. Ugyancsak a kasztosodás jelei láthatók a sétálóövezet amőbaszerű fejlődése nyomán a legszűkebb belvárosban, illetve az Andrássy úton.

A Váci utcában is sok étterem és kávézó működik, bár nem ezek a funkciók adják a sétálóutca fő profilját. Hasonlóan a bevásárlóközpontokhoz, itt is kiegészítő szerepet kaptak ezek az egységek. A Ráday utcában már most a vendéglátásé a fő szerep, bár nem olyan vegytiszta az összetétel, mint a Liszt Ferenc téren, hiszen itt kiskereskedelmi egységek is találhatók.

A cikk teljes terjedelmében csak előfizetőink számára elérhető. A cikket - az összes mai cikkel együtt - egy emelt díjú SMS elküldésével olvashatja el.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kpi.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!
A KPI kiadója a Mediaworks Hungary Zrt. © Minden jog fenntartva
A KPI kiadója a Mediaworks Hungary Zrt. © Minden jog fenntartva