Hírek

2010.01.13. 11:46

Így vadásznak a nyugdíjasokra a hazai bankok

Egyre több konkrét célcsoportnak szóló, „korosztályos” folyószámla-konstrukciót tartanak kínálatban a hazai bankok: az elmúlt fél év alatt három-négy, a fiatal vagy éppen a nyugdíjas korosztályt megcélzó termék is megjelent a piacon.

Világgazdaság

A banki motiváció ugyanakkor a két korcsoportnál némileg eltérő. A fiatalabb ügyfeleket a további, a korábbinál szélesebb körű együttműködés reményében igyekeznek magukhoz kötni a hitelintézetek, a nyugdíjasszámlák terjedése pedig az egyre több, már bankkapcsolattal is rendelkező ügyféllel, illetve az érintettek stabil megtakarítási állományaival magyarázható.

A tavaly bevezetett konstrukciók pedig a jelek szerint beváltották a hozzájuk fűzött reményeket. Egerszegi Ádám, a TakarékBank igazgatója például sikeres termékként értékelte a nyáron bevezetett, a fiatalabb korosztálynak szóló világítós bankkártyát, amelyből (és a hozzá kapcsolódó számlacsomagból) már az első néhány hónap alatt több ezret értékesítettek.

A jövőben pedig – hangsúlyozta Egerszegi Ádám – az eddigieknél is nagyobb szerepet kap a konkrét célcsoport-szegmentáción alapuló termékfejlesztés, ezen belül pedig újabb, a fiatalok igényeire szabott termékeket vezetnek be. A CIB Bank mindkét korosztály számára fenntart speciális folyószámlaterméket, ezek közül a Nyugdíjas Bankszámla a viszonylag új fejlesztésű. A hitelintézet tájékoztatása szerint tavaly a nyugdíjas ügyfelek száma tízezres volument meghaladó növekedést ért el. Hasonló a növekedés dinamizmusa a fiataloknál is, az elmúlt évben 8 ezerrel nőtt a Szia Szimba Program ügyfeleinek száma, és a CIBEZZ termékek ügyfélköre is intenzív emelkedést mutat.

A cikk teljes terjedelemben itt olvasható

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kpi.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!
A KPI kiadója a Mediaworks Hungary Zrt. © Minden jog fenntartva
A KPI kiadója a Mediaworks Hungary Zrt. © Minden jog fenntartva